تاکید اعضای شورای شهر رشت به لزوم سرعت بخشی به اجرای پروژه های عمرانی

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۳۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۳۰۴
تاکید اعضای شورای شهر رشت به لزوم سرعت بخشی به اجرای پروژه های عمرانی
در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و توسعه شهری و بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا ، صابر و پیشگر روسای کمیسیون ها به لزوم سرعت بخشی به روند اجرای پروژه های آبهای سطحی تاکید کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، فرانک پیشگر ریاست کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در جلسه کمیسیون ، ضمن قرائت دستور جلسه "بررسی پروژه های جمع آوری آبهای سطحی " بارندگی را یکی از مزیت‌های شهر رشت عنوان کرد و اظهار داشت : از آنجایی که بارندگی یکی از نعمات و مزیت هایی است که شهر رشت از آن برخوردار است اما به دلیل تغییر کاربری و تبدیل اراضی به منطقه مسکونی و همچنین کاستی‌هایی که در گذشته وجود داشته است  سبب شد که این مزیت باعث بروز مشکلاتی در سطح شهردر زمان بارندگی باشد .

وی افزود : از این رو با به روی کار آمدن شورای چهارم پروژه جمع آوری آبهای سطحی به جد در دستور کار قرار گرفت و شاید بتوان گفت که پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از کارهای بزرگی خواهد بود که از شورای چهارم به یادگار می‌ماند.‌

 پیشگر به مشکلات ناشی از اجرای این پروژه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مشکلاتی نظیر مسدود شدن مسیرها و معضل ترافیک موجب نارضایتی شهروندان شده و اجرای این پروژه را زیر سوال برده است .

وی به  کندی  اجرای پروژه‌های آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت:اکنون مطالبه مردم رشت و همچنین اعضای شورا این است که پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد و در آسفالت ریزی ها نکات اصولی و فنی رعایت شود . وی همچنین عنوان کرد  : کار عمرانی در نیمه دوم سال با مشکلاتی روبرو است و ترجیحاً بهتر است تا این کارها در نیمه اول سال انجام شود.

پیشگر اضافه کرد : درخواست شورا این است که پیمانکاران محترم حتی المقدور  در دو شیفت کاری و اگر شرایط فراهم است در سه شیفت کار کنند تا پروژه‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد. وی گفت : البته پیمانکاران نیز عدم پرداخت مطالبات خود را از سوی شهرداری از عوامل کندی در کار عنوان کرده اند از این رو امروز از پیمانکاران پروژه های آبهای سطحی در رشت دعوت کرده ایم که معضلات خود را بیان کنند .

ریاست کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پل صابرین اشاره کرد و افزود : بعد از بهره‌ برداری از این پل مشکلات زیادی برای عابران  در خصوص ریزش آبهای سطحی در اثر تردد خودروها به روی مردم به وجود آورده و این آب جمع شده علاوه بر خیس کردن عابران، به دلیل مخلوط بودن به دوده و روغن سبب تخریب زیباسازی‌های انجام‌شده در ستون‌های این پل‌شده  واین در حالی است که برای زیباسازی این پل نیز هزینه های زیادی شده است.

پیشگر بابیان اینکه منطقه یک  ادعا می‌کند هنوز این پل به ما تحویل داده نشده است می‌گوید: به نظرم شهرداری باید بخشی تحت عنوان « واحد تعمیر و نگهداری» زیر نظر ماونت عمرانی داشته باشد تا بدانیم که باید در این مواقع به چه واحدی مراجعه کنیم. پیشگر اضافه کرد :تکلیف این پل باید مشخص شود و از این قبیل مشکلات در شهرها برای پل ها و سازه ها وجود داشته است .

در ادامه عباس صابر رئیس کمیسیون عمران نیز با اشاره به مشکلات به وجود آمده در سطح شهر به دلیل انجام این پروژه گفت:  بازدیدها از طرف مشاورین انجام شد و پیمانکاران و کارفرمایان  برخی مشکلات را شناسایی کرده است که لازم دیدیم جلسه مشترکی برگزار شود.

وی بابیان اینکه  ممکن است این پروژه خیلی آورده اجتماعی برای اعضای شورای شهر نداشته باشد گفت: این پروژه بعد از اتمام کار خیلی نمود ندارد و خیلی‌ها ممکن است فراموش کنند که آب گرفتگی وجود داشته اما اهمیت انجام این پروژه بر ما پوشیده نیست.

در پایان جلسه روسای کمیسیون های بهداشت و عمران تاکید کردند شهرداری نسبت به پرداخت مطالبات مالی پیمانکاران توجه بیشتری نشان دهد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز