سخنگوی ناجا:

آمار قتل در سال ۹۹ افزایش یافت/ قاتل سریالی در کشور وجود ندارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۴:۵۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۸۲۸۰
آمار قتل در سال ۹۹ افزایش یافت/ قاتل سریالی در کشور وجود ندارد
سردار مهدی حاجیان از افزایش آمار قتل در سال 99 در کشور خبر داد و گفت: طی سال 99 جرائم خشن و سرقت به عنف در کشور کاهش یافته است. در این میان باید گفت که آمار قتل در سال 99 نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

به گزارش برنا؛ قتل یکی از جرائمی است که همواره به صورت ویژه از سوی مراجع انتظامی و قضایی مورد پیگرد قرار می گیرد تا جایی که در تهران در سال 99 به گفته رئیس پلیس آگاهی پایتخت، 95 درصد جرائم جنایی کشف شده است و با جدیت به این پرونده ها رسیدگی می شود. قتل هایی که در نقاط مختلف کشور، به علل مختلفی صورت می گیرد و فرهنگ، اقتصاد و حتی مسائل روانشناختی نیز در آن موثر است.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: طی سال 99 جرائم خشن و سرقت به عنف در کشور کاهش یافته است. در این میان باید گفت که آمار قتل در سال 99 نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

او افزود: در این لحظه هیچ پرونده چالش برانگیزی در حوزه قتل وجود ندارد و هیچ قاتل سریالی در کشور گزارش نشده است که امروز پرونده آن حل نشده باشد. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: باید به موضوع امنیت، نگاهی پیش گیرانه داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب‌ ها و جرائم پیشگیری کنیم. موضوع امنیت یک محصول نهایی است که با همکاری مردم و سایر نهادها به دست می‌ آید، امنیت بسترساز تمام توسعه‌ ها از جمله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: امروز سرقت های خرد در کشور 12 درصد افزایش پیدا کرده است. باید توجه داشت که نمی توان برای هر خانه یک پلیس مامور کرد اما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا با سرقت ها مقابله شود و ضرورت دارد تا رویکرد متفاوتی را در پیش گیریم.

سردار حاجیان تصریح کرد: برای نمونه پیوست امنیت انتظامی باید امروز در ساختمان سازی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این طریق از بسیاری از سرقت‌ ها جلوگیری شود و امنیت در زندگی مردم جاری شود.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: باید به گونه‌ ای آگاهانه در برنامه ‌ها نگاه پیش رویدادی داشته باشیم تا در امور و آسیب ‌های اجتماعی بتوانیم به طور موثر و کار آمد اقدامی را انجام دهیم، آسیب‌های اجتماعی باید رصد و پایش شود تا بر اساس رصدها و پایش‌ها بتوانیم به جامعه کمک کنیم.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز