بزرگداشت حبیب آیت اللهی در فرهنگستان هنر

۱۳۹۲/۰۹/۱۹ - ۱۲:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۱۴۹۷
بزرگداشت حبیب آیت اللهی در فرهنگستان هنر
بزرگداشت حبیب آیت اللهی، نقاش پیش‌كسوت هشتم دی ماه در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر،معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر به پاس نیم قرن تلاش هنری و فرهنگی حبیب آیت اللهی نقاش و هنرمند پیشكسوت،مراسم بزرگداشت و نمایشگاهی از آثار این هنرمند را در فرهنگستان هنر برگزار می‌كند.

آیت‌اللهی در سال ۱۳۱۳ در شیراز متولد شد. وی نقاش ایرانی، پژوهشگر تاریخ هنر و دانشیار دانشگاه شاهد و فرزند آیت‌‌الله حاج شیخ محمد جواد آیت‌اللهی است.این هنرمند در رشته نقاشی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس رفت و در رشته آذین‌گری، معماری داخلی، نقاشی دیواری جدید، پیکره‌سازی و طراحی صنعتی تخصص گرفت. وی همچنین در دانشگاه سوربن به تحصیل پرداخت و در سال 1349 در رشته تاریخ هنر تحلیلی و تطبیقی درجه دکترا را دریافت كرد.

سرپرستی گروه برنامه‌ریزی هنر و گروه ترجمه و تألیف کتاب‌های هنری، ریاست دانشکده هنرهای زیبا، عضویت شورای عالی علوم انسانی ستاد انقلاب فرهنگی، مؤسس دانشکده هنر دانشگاه شاهد و ... از جمله فعالیت‌های وی به شمار می رود.

«ابعاد ملموس اثر هنری»، «تاریخ تحلیلی هنر ایران از آغاز سکونت آنان در فلات ایران تا جمهوری اسلامی»، «تاریخ هنرهای تجسمی ایران از آغاز تاکنون»، «مبانی نظری هنرهای تجسمی»، «مبانی علمی رنگ و کاربرد آن» و «شیوه‌های مختلف نقد هنری»و...نیز برخی آثار منتشر شده این پژوهشگر عرصه هنرهای تجسمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز