نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۱۵:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳۲
نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: طبق نظر رهبر معظم انقلاب، همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایران هم باید از آن خارج می شد.

وی ادامه داد: بنای برجام این بود که همه تحریم ها لغو شود، اما هشت سال پای برجام نشستید و تحریم ها لغو نشد، دلار سه هزار تومانی ۲۵ هزار تومان شد و بهای فراوانی پای برجام دادیم.

امام جمعه مشهد گفت: نباید به دشمن و کشورهای استکباری اعتماد کرد، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، همه تحریم ها باید در عمل و نه روی کاغذ، لغو و راستی آزمایی شود و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی بازگردد.

وی افزود: وقتی مجلس مصوبه ای برای احقاق حقوق مردم ایران و رفع تحریم ها تصویب کرده و نظر رهبری نیز در مورد آن مثبت است، توافق دوباره ایران با آژانس بین المللی اتمی مبنی بر ادامه رعایت پروتکل الحاقی غیر قانونی است و از جنبه سیاسی هم خلاف است و به اقتدار نظام خدشه وارد می کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در حالت عادی هم رعایت پروتکل الحاقی داوطلبانه است و مصوبه مجلس تداوم آن را تعطیل کرده است در حالی که اکنون قرار است نظارت دوربین ها ادامه داشته باشد و ضبط شود و اگر بعد از مدت تعیین شده، تحریم ها لغو شد در اختیار آژانس قرار بگیرد، که این هم خلاف قانون است و باید از پنجم اسفند این همکاری خاتمه می یافت.

وی گفت: شما بر خلاف قانون دوباره با رییس آژانس توافق کردید و او هم رفت در اروپا گفت به رغم عدم لغو تحریمها، نظارت ها ادامه دارد و کشور های اروپایی و آمریکا دوباره شروع به عربده کشی کردند.

امام جمعه مشهد افزود: بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته ای باید میان مردم، دولت، مجلس و جناح‌ها همصدایی وجود داشته باشد و آن صدا براساس نظر رهبری، رفع همه تحریم ها است.

وی ادامه داد: معظم له فرمودند مجلس و دولت این مسئله را بین خود حل کنند، اما آنچه باید متذکر شویم این است که چرا از دشمن می ترسید چرا باید در قبال جنایت و خیانت آنها مماشات و عقب نشینی کنیم، ما قرآن را باور داریم و قرآن وعده داده است که دشمنان دین خدا را هلاک می‌کند و وارثان زمین مستضعفان هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه امام راحل ۴۰ سال پیش فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یک شعار و ادعا نبود بلکه بر پایه بشارت های قرآن بود و دیدیم که از کارتر تا ترامپ شرور هیچکدام هیچ غلطی نتوانستند بکنند، پس نباید از این جنایتکاران بترسیم و از آنها طمع مهربانی هم نباید داشته باشیم، ما باید استکبار ستیزی را از قرآن، حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم و مرعوب دشمنان نشویم.

 

نظر شما