نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان:

فدراسیون نابینایان و کم بینایان ۴۱۷ مدال را در مسابقات رسمی کسب کرده است

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۱۳:۰۰:۱۹
کد خبر: ۸۰۹۹۷۵
فدراسیون نابینایان و کم بینایان ۴۱۷ مدال را در مسابقات رسمی کسب کرده است
نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: این فدراسیون ۴۱۷ مدال را در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی تا کنون کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ علی اصغر هادی زاده پیش از ظهر امروز در مجمع سالیانه هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: ورزش معلولین علل خصوص نابینایان ثمره انقلاب اسلامی بود و تا پیش آن ورزشی برای معلولین وجود نداشت.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه این فدراسیون در اوایل انقلاب اسلامی شکل گرفت، عنوان کرد: سازمان ملل ایران را یکی از کشور های حامی ورزش معلولین می دانند.

وی افزود: هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان نسبت به سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و از رتبه ۲۱ در سال ۹۴ به رتبه ۱۰ در سال ۹۶ صعود کرده است.

هادی زاده با بیان اینکه کردستان رتبه اول را از نظر فدراسیون دارد، گفت: هیات نابینایان و کم بینایان کردستان از نظر تعداد افراد نابینا در رتبه ۲۵ فدراسیون قرار دارد و به همین منظور رتبه ۱۰ را در ارزیابی کلی فدراسیون کسب کرده است.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: این فدراسیون در طول مسابقات پارالمپیک توانسته است چهار مدال نقره را کسب کند اما برای پارالمپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است که سه طلا را به طور قطعی کسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون نابینایان و کم بینایان ۴۱۷ مدال در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی کسب کرده است، گفت: این فدراسیون در مسابقات آسیایی گوانجو، اینچئون، و جاکارتا به ترتیب ۴۱، ۴۶ و ۵۶ ورزشکار را اعزام کرده و رشد قابل توجهی را داشته است.

هادی زاده در مورد تعداد مدال کسب شده در سه دوره گذشته مسابقات آسیایی، گفت: در مسابقات آسیایی گوانجو فدراسیون نابینایان و کم بینایان چهار مدال را کسب کرد و در مسابقات اینچئون هفت و در جاکارتا ۱۵ مدال بدست آمد.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: تعامل با سازمان استثنایی، بهزیستی و هیات های مشابه رشته های ورزش نابینایان منجر به موفقیت در این هیات خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز