درخشش بانوان پاراتنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در مسابقات کشور

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۴:۱۴
کد خبر: ۹۴۳۷۵۷
درخشش بانوان پاراتنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در مسابقات کشور
بانوان پارا تنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در رقابت‌های قهرمانی کشور 7 مدال رنگارنگ را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، اولین دوره مسابقات قهرمانی پاراتنیس‌روی‌میز ایران در بخش بانوان زیرنظر فدراسیون تنیس‌روی‌میز ایران برگزار شد. 

در سال‌های گذشته رشته پاراتنیس‌روی‌میز زیرنظر فدراسیون جانبازان و معلولین بود و رقابت‌های آن نیز زیرنظر این فدراسیون برگزار می‌شد، اما از سال گذشته این رشته زیرمجموعه فدراسیون پینگ‌پنگ شد و امسال اولین دوره قهرمانی این رشته با حضور ورزشکاران معلول و جانباز در تهران برگزار شد. 

در این رقابت‌ها ۷۱ ورزشکار از ۱۳ استان کشور از تاریخ ۸دی‌ماه به‌مدت ۲ روز در سالن ورزشی نابینایان هرندی در 11کلاس رقابت کردند و در پایان، نفرات برتر معرفی شدند. 

در این دوره از مسابقات در کلاس 102 و بازیکنان نشسته 2 ورزشکار خراسانی اول و دوم شدند. زهرا انصاری به قهرمانی رسید و نرگس خزایی نایب‌قهرمان شد. 

در کلاس3 و 4، خراسانی‌ها مدالی کسب نکردند، اما در کلاس5 مریم ترابی از خراسان نایب‌قهرمان شد و نرگس قابلی بازهم از خراسان موفق شد عنوان سومی را کسب کند. 

در کلاس9، مریم حجی‌زاده از خراسان دوم شد و منیره قنبری نیز عنوان سومی این کلاس را به دست آورد. قهرمان کلاس10 نیز یک خراسانی بود و فاطمه محمدی در رده اول قرار گفت. 

به‌این‌ترتیب تیم خراسان رضوی در اولین دوره این رقابت‌های کشوری 2 طلا، 3 نقره و 2برنز به دست آورد. نرگس خزاعی در تیم نشسته که سال‌ها در تیم ملی بوده است، در کنار زهرا انصاریان قهرمان آسیا، نرگس قابلی و مریم ترابی، دیگرمدال‌آوران مشهدی در بخش نشسته هستند و در تیم ایستاده نیز فاطمه محمدی، ملی‌پوش مشهدی و قنبری برای خراسان بازی کردند. هدایت این ورزشکاران را در سال‌های اخیر فرزانه طبسی برعهده داشته است. 

جابه‌جایی ورزشکاران این رشته از جانبازان و معلولین به فدراسیون تنیس‌روی‌میز قطعا معایب و محاسنی دارد که هنوز برای ورزشکاران و مربیان این رشته نیز مشخص نشده است. احتمال می‌رود حالا ورزشکاران از امکانات بهتر و تخصصی‌تری در فدراسیون پینگ‌پنگ بهره‌مند باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز