رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

مشاوران املاک نمی‌توانند در مورد توافق انجام شده مسکن دخالت کنند/ بسیاری از مالکان مصوبه ستاد کرونا را را اجرایی می‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۵:۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۰۴۹۷
مشاوران املاک نمی‌توانند در مورد توافق انجام شده مسکن دخالت کنند/ بسیاری از مالکان مصوبه ستاد کرونا را را اجرایی می‌کنند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: زمانی که مالک و مستاجر در خصوص مبلغ اجاره بها به توافق رسیده اند شرایط قرار‌داد به خودشان مربوط است و مشاوران املاک نمی‌توانند در مورد توافق انجام شده و کاهش مبلغ جاره‌بها کاری از پیش ببرند.

«مصطفی قلی خسروی»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر مشخص شدن میزان افزایش اجاره بها در تهران و دیگر شهرها و نحوه اجرای آن به خبرنگار برنا گفت: مصوبات ستاد لازم الاجرا است. اتحادیه مشاوران املاک طی بخشنامه‌ای مصوبه ستاد کرونا درباره سقف اجاره‌ بهای مسکن را به اطلاع مشاوران املاک رسانده است و بر طبق بررسی‌های انجام شده، بسیار از مالکان این مصوبه را اجرایی می‌کنند.

او ادامه داد: این مصوبه بر مبنای تصمیم ستاد کرونا در حال اجرا است و اگر برخی از مشاور املاک از این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، دلیل بر عدم اجرای آن از طرف مشاوران املاک نیست و این مورد از طرف اتحادیه قابل پیگیری است.

قلی خسروی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده تلاش داریم این مصوبه تا حد امکان از طرف مالکان یا مشاوران املاک اجرایی شود اما زمانی که مالک و مستاجر در خصوص مبلغ اجاره بها به توافق رسیده‌اند، شرایط قرار‌داد به خودشان مربوط است و مشاوران املاک نمی توانند در مورد توافق انجام شده و کاهش مبلغ اجاره‌بها، کاری از پیش ببرند.

او تاکید کرد: مشاوران املاک فقط می‌توانند در خصوص شرایط قرارد‌ادها اطلاع‌رسانی کنند و مشاور املاک نمی‌توانند نرخ اجاره تعیین کنند. معاملات طبق قانون مدنی آزاد است و نمی توان بنگاه‌های املاک را به دلیل ثبت توافق طرفین جریمه کرد و مستاجران باید مطالبات خود را از مراجع ذیصلاح، پیگیری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در پایان گفت: امیدواریم با رفعت و گذشت مردم این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هرچه بهتر اجرایی شود. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز