علت کاهش واریز یارانه جدید کمک معیشتی مشخص شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۰:۳۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۷۳۲۹
علت کاهش واریز یارانه جدید کمک معیشتی مشخص شد
همزمان با پایان سخنان رئیس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد اما برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده برای برخی از خانوارها است.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در گفتگوی زنده تلویزیونی، درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله ابعاد و نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی سخن گفت.

رئیسی در خصوص نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: پس از جلسات کارشناسی تصمیم گرفته شد برای کمک به معیشت مردم برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد اختصاص داده شود به صورتی که یک خانواده ۵ نفره ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به حساب پنج دهک بعدی جامعه نیز واریز خواهد شد.

همزمان با پایان سخنان رئیس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، بانک مرکزی اعلام کرد واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شده است. اما برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده دولت برای برخی هز خانوارها است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در دولت قبل است که توسط بانک ها کسر شده است.

در سال ۱۳۹۹ دولت قبل پس از شیوع کرونا تصمیم گرفت، به صورت وام به حساب یارانه بگیران که ۲۳ میلیون خانوار هستند، مبلغ یک میلیون تومان وام واریز کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
نظرات
فرهاد
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
با سلام من وام کرونای نگرفتم ولی یارانه من درتیر ماه به 300کاهش یافته .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
من از یارانم کم شده
بهرام
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
به من ۴۰۰ میریختن ولی الان ۳۰۰ ریختن
سامان
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
سلام چرا یارانه این شهریورماه منو کم ریختن دلیلش چیه لطفا توضیح بدید اخه مگه میشه یهویی ۱/۴۰۰/۰۰۰تومان از یارانه کم کنن و۲۶۵/۰۰۰تومان برات بریزن خواهشا یه جواب قانع کننده بدید مسولین پرداخت یارانه .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز