بلوکه شدن ۱۳.۸ میلیارد دلار از دارایی های روسیه در اتحادیه اروپا

۱۴۰۱/۰۴/۲۷ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۲۲۰
بلوکه شدن ۱۳.۸ میلیارد دلار از دارایی های روسیه در اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا اعلام کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون دارایی‌های روسیه به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلار را از زمان آغاز جنگ در اوکراین، بلوکه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دیدیه ریندرز، کمیسیونر عدالت اتحادیه اروپا گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون دارایی‌های روسیه به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلار را از زمان آغاز جنگ در اوکراین، بلوکه کرده اند.

وی پیش از دیدار غیررسمی وزیران دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: در حال حاضر، اتحادیه اروپا ۱۳.۸ میلیارد دلار مربوط به الیگارش‌ها و نهادهای دیگر روسیه را بلوکه کرده است که حجم کاملا زیادی است. اما باید بگویم که حجم بسیار زیادی از این داراییها به میزان بیش از ۱۲ میلیارد دلار، در پنچ کشور عضو اتحادیه اروپا بلوکه شده است.

کمیسیونر عدالت اتحادیه اروپا از این پنج کشور نام نبرد اما از سایر اعضای اتحادیه اروپا خواست تلاشها برای شناسایی و بلوکه کردن دارایی‌های روسیه را در حوزه های قضایی خود مضاعف کنند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان اظهار کرده است ارزش دارایی‌های بلوکه شده روسیه در آلمان، در اواسط ژوئن، ۴.۴۸ میلیارد یورو بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دنیز مالیوسکا، وزیر دادگستری اوکراین در اظهاراتی، درخواستهای کی‌یف برای فراهم شدن امکان استفاده از این دارایی‌های بلوکه شده برای جبران خسارتهای متحمل شده اوکراین در جنگ با روسیه را تکرار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما