حسن بختیاری:

نبود گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری موجب رونق و رشد قیمت در شهرهای جدید شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۳:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۶۵۸۷
نبود گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری موجب رونق و رشد قیمت در شهرهای جدید شد
عضو هیات مدیره شرکت تعاونی انبوه سازی مروارید شرق فاخر گفت: گرانی و ارزانی مسکن مهر بر قیمت مسکن در داخل شهرها و علی الخصوص کلان شهرهایی مثل تهران تاثیرگذار نیست، چرا که منبع رزق و محل کسب و کار مردم ساکن و مهاجر به این شهرها در آن موجود بوده و قطعا شهرهای جدید که امکان زیست در آنها در حد خوابگاه تعریف شده تامین کننده نیاز به اشتغال مردم نمی باشد. مردم بسیاری حاضرند در این شهرها مستاجر باشند و سال ها با همین وضع به زندگی خود ادامه دهند و بین صاحب خانه شدن در شهرهای جدید با داشتن شغل، مطمئنا شغل را در اولویت و ارجحیت می دانند.

به گزارش برنا، حسن بختیاری ، عضو هیات مدیره شرکت تعاونی و انبوه سازی مسکن مروارید شرق درباره اینکه چرا مسکن مهر جولانگاه دلالان شده است، عنوان کرد: باید ریشه یابی کرد که چرا قیمت مسکن به صورت عجیبی در شهرهای جدید افزایش یافته است، این افزایش قیمت به حدی زیاد بوده که برخی از این واحد ها حتی با وجود نبود زیر ساخت هایی برای سکنی گریدن در آن، با قیمت های بالا خریداری شده اند.

 وی در پاسخ به این پرسش که چرا مسکن های مهر در شهرهای جدید به یکباره با افزایش قیمت مواجه شده است، افزود:  علت آن اقبال عمومی و مردمی از این مسکن ها بوده است، چون نقدینگی مردم در برابر بازارهای طلا و ارز و مسکن بشدت در حال کاهش بود و بخشی از آن دسته از افرادی که که بازار مسکن را برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه های نقدی خود انتخاب نمودند به ناچار و به دلیل کمبود سرمایه به سمت شهر های جدید رفته و این حجم از تقاضا در مرحله اول موجب افزایش قیمت ها و در مرحله بعدی موجب رشد مجدد سوداگران در شهرهای مذکور گردید البته رشد نرخ دستمزد و مصالح نیز باعث شعله ور تر شدن اینآتش شد..

بختیاری با بیان اینکه شاید برخی در این مسکن ها سرمایه گذاری کنند اما به هیچ وجه به سمت ساکن شدن در آن پیش نخواهند رفت؛ افزود: چرا باید شهرهای جدید را خوابگاه تلقی کنند؟ این به دلیل این است که این گونه شهرها فاقد کمترین شرایط برای اشتغال ساکنین آن است. فلسفه وجودی شهرهای جدید هم به همین دلیل زیر سوال است.

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی و انبوه سازی مسکن مروارید شرق فاخر با بیان عدم تاثیر پذیری سرایت گرانی از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ خاطرنشان کرد: معمولا گرانی در شهرها به شهرهای جدید سرایت می کند و به نظر من این مقوله تاثیر چندانی بر قیمت مسکن در شهرها ندارد.

نظر شما