بازار مسکن ایران در مسیر تحول / شوالیه‌های املاک به دنبال تغییر در بازار مسکن

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۶۰۹۰
بازار مسکن ایران در مسیر تحول / شوالیه‌های املاک به دنبال تغییر در بازار مسکن
شغل بنگاه‌داری از جمله مشاغلی است که به نظر می‌رسد کانون و مأمنی برای جذب افراد بیکار و بازنشسته شده، اما اساتید معروف بازاریابی و کسب وکار، نظر دیگری دارند و می‌گویند برخلاف تصور، این شغل نیازبه ده‌ها مهارت، دانش، استعداد و ویژگی دارد. حالا اساتید دانشگاهی به کمک بنگاه ‌داران آمده‌اند تا با اتکا به علم رفتارشناسی و ارایه روشهای جدید آموزشی، بنگاه‌داران را به متخصصان املاک تبدیل کنند.

به گزارش برنا، بنگاه داران اذعان می‌کنند که به دلیل عدم تسلط برخی از همکارانشان به مسایل حقوقی، وجهه کاری آنها بعضا خدشه دارشده است والبته همگی متفق القول هستند که کسب مهارت و دانش جدید، بالاخره بنگاه‌داران را سربلند خواهد کرد و آنها نیز همانند کشورهای پیشرفته در نهایت ازلحاظ جایگاه  شغلی تثبیت خواهند شد.

امکان بازدید مجازی از املاک فراهم شد

در همایش بزرگ شوالیه‌های املاک، مدیرعامل و بنیانگذار نرم‌افزار آتی‌ فایل گفت: امیدواریم که حرفه‌مندان حوزه املاک با بهره‌گیری از آموزشهای نوین، نسبت به توسعه شغل بنگاه‌داری و ارایه خدمات تخصصی در حوزه املاک اقدام کنند.

بهرام گلستانی ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد بسیار توانمندی در حوزه املاک مشغول به فعالیت هستند گفت: آموزش این افراد از طریق روشهای مختلف آموزشی، سبب می‌شود که بروز خطا در زمان انعقاد قراردادها نزدیک به صفر شود که همین امر می‌تواند زمینه‌ساز خریدی امن در حوزه املاک برای شهروندان باشد.

وی با اشاره به اینکه با هدف ایجاد سهولت معامله  و نیز هم‌افزایی، اقدام به راه‌اندازی نرم‌افزار آتی ‎فایل کرده‌ایم گفت: با توجه به کسب جدیدترین آموزشها در حوزه آی‌تی در کشورهای همسایه، بعد از آن به فکر راه‌اندازی نرم افزاری افتادم که تمامی نیازهای مشاوران املاک برای فروش ملک در آن دیده شده است.

گلستانی با بیان اینکه برای اولین باردرکشوربه همت آتی‌ فایل تست های استعدادی شناسی  و رفتارشناسی  برای صنف املاک اجرایی شده است خاطرنشان ساخت: نیاز اول و مهم مشاوران املاک از آگهی املاک شروع می‌شود و آنها  برای کسب اطلاع از آگهی املاک معمولا وارد سایتهایی نظیر دیوار و شیپور می‌شوند، با علم به این موضوع در آتی‌ فایل نرم‌افزاری نصب شده که مشاوران املاک در کمتر از هفت ثانیه قادر خواهند بود به تمامی آگهی‌های املاک دسترسی پیدا کنند.

تبیین راهکارهای مدیریت استعداد در صنعت املاک

در ادامه این همایش علیرضا تفرشی، مدرس دانشگاه و صنعت و مشاور استعدادیابی و جذب و استخدام گفت: در سال های اخیر مطالعات موسسه گالوپ نشان می‌دهد که سازمان‌ها بجای تمرکز روی نقاط ضعف افراد می‌بایستی تمرکز خود را روی شناسایی نقاط قوت و مدیریت نقاط کور یا ضعف کنند و نگاه سنتی به نقاط ضعف کمرنگ شده است و در دنیا سازمان ها، دانشگاه ها و مدارس نقاط قوت در حال شکل گیری است و تحول بنیادی در این حوزه در حال شکل گیری است.

تفرشی درادامه به بیان ویژگی‌های ضروری افراد در صنعت املاک پرداخت و گفت: ویژگی‌ها، رغبت‌ها، دانش، مهارت و استعدادها از جمله سرفصلهای ضروری است که افراد شاغل در حرفه املاک می‌بایست به آن مجهز باشند.

وی درباره مصادیق مربوط به ویژگی‌های لازم و ضروری افراد درصنعت املاک گفت: صداقت، تحمل استرس و تاب آوری، ابتکارعمل، دارا بودن روحیه رقابتی و تهوری در انجام امور و رغبت قراردادی ازجمله شاخصه‌های مهم مربوط به مشخصه ویژگی‌های افراد شاغل درصنعت املاک است.

تفرشی ادامه داد: در حوزه دانش مقوله‌های مشتری مداری که شاخصه آن تسلط برعلم رفتارشناسی است، قوی بودن در حوزه فروش و بازاریابی، تسلط بر امور حقوقی و قراردادها، کسب اطلاعات عمیق مربوطه و همچنین تسلط بر فناورهای مرتبط ازجمه مهمترین مصادیق مربوط به دانشی است که مشاوران باید آن را دارا باشند.

وی همچنین به مهارتهای لازم برای مشاوران املاک نیزاشاره و اظهار کرد: شنونده فعال بودن، فن بیان و قدرت کلام، مذاکره کننده موثر، دارای قدرت هماهنگی و سازماندهی و آگاهی اجتماعی نیز از جمله مهارتهای لازم برای بنگاه‌داران است.

این استاد دانشگاه در ادامه به بیان استعدادهاییکه مشاوران املاک می‌بایست داشته باشند اشاره کرد و گفت: گردآوردند بودن (توانایی جمع آوری اطلاعات)، جستجوگری(جستجوی دایم دراین صنعت برای استخراج جدیدترین اتفاقات صورت گرفته)،استعداد ارزش گذاری (توان ارزش گذاری برروی املاک)،جذابیت(جذابیت کلامی)،قدرت راهبردی،آینده نگری(قدرت تخمین آینده املاک ازجهات مختلف)، متمرکز بودن درکاراملاک،مسوولیت پذیری، منضبط بودن، رقابت جو، دارای قدرت تحلیل گری، گذشته نگربودن، دارای قدرت سازماندهی ازجمله شاخص ترین استعدادهای ضروری برای حضوردرصنعت املاک است.

رمز گشایی از رفتارمشتریان بازار ملک

در ادامه همچنین  محمد باقر مرادی، مدرس حرفه‌ای صنعت، با اشاره به اینکه علم رفتارشناسی در دنیا دارای کاربرد بسیاری است و جزء علوم بین رشته‌ای محسوب می‌شود تاکید کرد: ممکن است بسیاری از بنگاه‌داران در برخورد با مشترهای مختلف، سوالهای متنوعی در ذهن آنها شکل بگیرد.

وی گفت: به عنوان مثال مشاوران املاک در تعامل با مشتریان املاک با افرادی با شاخص های مختلفی نظیر جسور،شکاک،ارام صبور،تهاجی و.. مواجه می شوند و ممکن است تنوع رفتاری افراد این سوال را در ذهن آنها شکل دهد که چرا هر فردی دارای ویژگی منحصربه فرد خود است که پاسخ این سوال در علم رفتارشناسی نهفته است.

مرادی با اشاره به اینکه آگاهی به الگوهای رفتاری و تقسیم بندی افراد ،سبب می شود که تعامل با مشتری با موفقیت و مهارت بیشتری همراه باشد اظهارداشت: وقتی بدانیم مشتری در کدام یک از مدلهای  رفتاری قرارمی گیرد،قادر خواهیم بود که متناسب با شرایط شخصیتی او در حوزه فروش رفتار کنیم و این امر با نتایج بسیار مثبتی همراه خواهد بود.

وی گفت: مدل جهانی دیسک را می توانیم معجزه ارتباطی در عصر هزاره سوم بدانیم و شناخت و بکارگیری آن نقش مهمی در کسب موفقیت در حوزه بازاریابی دارد.

تشریح مکانیزم بازاریابی تلفنی درصنعت املاک

علاوه بر این علی محمدی، مدرس حوزه بازاریابی تلفنی ضمن تشریح مراحل کلی فروش و بازاریابی تلفنی موفق گفت: ارایه و معرفی محصول، گوش دادن به مخاطب، وادار کردن مخاطب به گفت‌وگو از طریق طرح پرسش‌های فروش و همچنین رفتارشناسی و شناخت شخصیت افراد بر اساس مدلهای معروف علمی از جمله شاخص ترین راهکارهای انجام بازاریابی تلفنی موفق است.

وی در ادامه به تشریح بازاریابی تلفنی پرداخت و گفت: اساسا بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با بهره گیری از ابزارتلفن اقدام به بازاریابی می کند..

محمدی اظهار کرد: هدف از بازاریابی تلفنی برقراری ارتباط با مشتری و ارایه اطلاعات لازم است که در نهایت می بایست به گرفتن وقت ملاقات حضوری از مشتری و نهایتا فروش محصول ختم شود.

نظر شما