تسمه استیل چیست و چه انواعی دارد؟

۱۴۰۰/۱۰/۰۳ - ۱۱:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۷۶۱۳
تسمه استیل چیست و چه انواعی دارد؟
اگر قصد خرید تسمه استنلس استیل را دارید؛ کافیست که جهت مشاهده قیمت تسمه استیل کلیدآهن به نشانی (https://kilidahan.com) مراجعه کنید و انواع تسمه استیل : دکوراتیو و تزئینی ، 304 ، 316 ، فنری ، نازک و.. را سفارش دهید.

به گزارش برنا، تسمه استیل چیست؟ سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی را به خود مشغول کرده است. در پاسخ به این سوال باید گفت که این تسمه از فولاد آلیاژی استنیتی تولید می شود. تسمه های استیل دارای مقاومت و تحمل بار بیشتری نسبت به تسمه های طنابی است؛ از این ور فروش بسیار گسترده ای دارد. کارخانه های تولید، محصول را در ابعاد مشخصی می سازند؛ بنابراین خریداران به علت اینکه بتوانند از محصول با اندازه های مورد نظر خود برخوردار شوند، احتیاج به استفاده از کالای فرآوری شده دارند.

اگر قصد خرید تسمه استنلس استیل را دارید؛ کافیست جهت مشاهده قیمت تسمه استیل کلید آهن به نشانی (https://kilidahan.com) مراجعه کنید و انواع تسمه استیل : دکوراتیو و تزئینی ، 304 ، 316 ، فنری ، نازک و..  را سفارش دهید.

یکی از قطعاتی که مناسب با نوع استفاده مشتری تولید می شود را تسمه می نامند یا به اصطلاح دیگر می توان گفت که به قطعات بریده شده از ورق استیل با ابعاد گوناگون را تسمه می گویند. تا اینجای کار با جواب سوال خود را که تسمه استیل چیست؟ را گرفتید. اما روش تولید تسمه استیل چگونه است؟ در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

انواع تسمه استنلس استیل

تسمه استیل دکوراتیو به صورت فابریک و غیر فابریک تولید می‌شود. در روش فابریک از سایز اصلی تسمه در کارخانه استفاده می‌شود ولی در روش غیر فابریک از تسمه‌های استیل که از ورق‌های کویل برش خورده استفاده می‌شود. این تسمه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در صنایع مختلف به وفور استفاده می‌شود.

روش های تولید تسمه استیل

تسمه های استیلی با دو روش تولید می شوند که در صنایع زیادی کاربردهای مختلفی دارند. روش های تولید این تسمه ها شامل موارد زیر است:

روش نوردی:

تولیدکنندگان تسمه استیل از این روش کمتر از روش ماشینی استفاده می کنند. امروزه استفاده از روش ماشینکاری برای تولید تسمه استیل بسیار گسترده تر می باشد.

روش ماشینی:

تولید تسمه استیل به روش ماشینکاری به این شکل است که ورق استیل را به وسیله دستگاهی به نام اسلیتر برش می دهند. لازم به ذکر است که این برش براساس وزن و یا نوع سفارش مشتری انجام می شود. از معایب این روش این است که در هنگام برش کاری تسمه ها خم یا تابیده می شوند. اما برای رفع این خمیدگی و تابیدگی نیز راهی وجود دارد.

برای رفع این مشکل باید ورق استیل را قبل از برش دادن وارد دستگاه اتوکشی کرده تا در آخر قطعات به شکل صاف و منظم در بیایند. در آخر بعد از برش ورق برای درست کردن تسمه استیل باید مرحله لبه گیری انجام شود؛ زیرا لبه های تیز و برنده ای دارند. از مزیت‌ های تسمه ماشینکاری شده می‌ توان به پایین بودن تلورانس و اندازه دقیق ۶ متری آن اشاره کرد.

کاربرد تسمه استیل چیست؟

امروزه از تسمه استیل در صنایع مختلفی استفاده می شود. لازم به ذکر است که این محصول انواع کوناگونی دارد که در ادامه انواع تسمه استیل را برای شما شرح می دهیم. اما کاربردهای رایج این محصول شامل موارد زیر است:

  • کشتی‌ سازی
  • خودرو
  • صنعت ساختمان
  • بسته‌ بندی اجسام سنگین مانند لوله و پروفیل و بسیاری موارد دیگر

انواع تسمه استیل و کابرد آن در صنایع

تسمه گالوانیزه:

در ارتباطات از این تسمه ها به کار گرفته می شود. امروزه در کابل های برق و تلفن از تسمه گالوانیزه استفاده شده است

تسمه استیل + تسمه استنلس استیل + قیمت تسمه استیل + کلیدآهن

تسمه فولادی سرد نوردی:

این نوع تسمه شباهتی بسیاری با تسمه گالوانیزه دارد و از آن نیز در کابل های برق و تلفن استفاده می شود. اما کاربرد های دیگر این محصول استفاده در صنایعی چون:

  • اتومبیل سازی
  • دچرخه سازی
  • ترانسفور ماتور
  • لوازم خانگی
  • رادیاتور سازی

می باشد که به دلیل کاربر های بسیار هزینه ی نسبتا بالاتری از تسمه گالوانیزه دارد.

تسمه فولادی گرم نوردی:

اما تسمه فولادی گرم نوردی بسیار متفاوت تر از تسمه سرد نوردی است که از آن در صنایعی چون بسته بندی و درب و پنجره به کار گرفته می شود.

استنلس استیل:

این نوع تسمه از رایج ترین و پرکابردترین نوع تسمه می باشد و درصنایع بسیار زیادی از این محصول استفاده می شود. پرکاربردترین تسمه استنلس استیل سری 304 و 316 است که فروش بسیار گسترده ای دارد. اما کابرد های تسمه استنلس استیل شمامل موارد زیر است:

  • صنایع عایق کاری
  • کابل برق و تلفن
  • لوازم آشپزخانه
  • چاقو سازی
  • وسایل جراحی
  • صنایع اتومبیل سازی
  • آلومینیوم و مونل و دیگر آلیاژ ها:

این محصول می تواند جایگزین تسمه فولادی و گالوانیزه باشد.

لازم به ذکر است هنگامی که احتیاج به استفاده از قطعات با اندازه و برش مشخص باشد، تسمه ماشینکاری به کار گرفته می‌ شود. در این روند تولید تسمه های فولادی با عرض های گوناگونی ولی ضخامت یکسان تولید می شوند.

ویژگی‌های تسمه استیل چیست؟

همانطور که گفتیم این محصول از فولاد آلیاژی استنیتی تولید می شود. نکته قابل توجه این است که این نوع آلیاژ فولادی مقاومت بسیار زیادی در مقابل ضربه دارد و توان تحمل بار زیادی دارد. همچنین تسمه استیل خاصیت ضد زنگ دارد.

ساختار اصلی تسمه های استیل از عنصر هایی چون کروم، آهن و نیکل می باشد. وجود این عناصر در تسمه باعث شده تا مقاوم و مستحکم شوند و برای صنایع ساخت قطعات خودرو و هواپیما سازی از آن استفاده شود. در نتیجه از اصلی ترین و رایج ترین ویژگی های تسمه استیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فولاد ضد زنگ
  • استحکام بالا
  • مقاوت در برابر خوردگی
  • تسمه استیل ۳۱۶؛ پرکاربردترین نوع تسمه استیل

تسمه های استیل 316 از رایج ترین نوع تسمه می باشد؛ زیرا در برابر عوامل بیرونی بسیار سخت و مقاومت بالایی دارد. همچنین در برابر دما های بالا نیز دوام بسیار بالایی دارد. این محصول برای جوش و برش به هر نحوی مناسب است همچنین برای کوره ها و نقاط حرارتی استفاده می شود. لازم به ذکر است که از تسمه استیل 316 در سازه های دریایی، تجهیزات شیمیایی و انواع پمپ ها استفاده می شود.

نتیجه گیری

تسمه استیل با الگوگیری از ورق های فولادی ساخته شده است. اما تفاوت آن با ورق های استیل این است که عرض کمتری دارد، این امر باعث شده تا به صنعتگران اجازه دهد قدرت مانور بیشتری داشته باشند. همانطور که در بالا اشاره کردیم از این محصول علاوه بر سازه های ساختمانی، در سازه های دریایی و دیگر صنایع مهم نیز قابل استفاده است. لازم به ذکر است که تسمه ها در انواع گوناگونی ساخته شده است که هرکدام کاربرد خاص خود را در صنایع دارند. امروزه این محصول به ویژه نوع 316 آن توانسته است جز پر فروش ترین محصولات فولادی شناخته شود. امیدوارم که توانسته باشیم پاسخ سوال شما را که تسمه استیل چیست؟ را به خوبی داده باشیم. از شما سپاس گذاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.

اگر قصد خرید تسمه استنلس استیل را دارید؛ کافیست که جهت مشاهده قیمت تسمه استیل کلیدآهن به نشانی (https://kilidahan.com) مراجعه کنید و انواع تسمه استیل : دکوراتیو و تزئینی ، 304 ، 316 ، فنری ، نازک و..  را سفارش دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز