تنقلات سالم و مفید به عنوان یک میان وعده خوب

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۳:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۸۹۸۲
تنقلات سالم و مفید به عنوان یک میان وعده خوب
مطالعات علمی نشان می دهد که میان‌وعده‌های سالم، مثل آجیل، ممکن است برای کنترل اشتها موثر باشد. همچنین آنها می توانند به شما کمک کند در زمان وعده‌های غذایی به سراغ غذای پرکالری نروید.

به گزارش برنا، به دلیل سپری شدن زمان بیشتری در خانه تمایل به خرید تنقلات در ماه‌های اخیر رو به افزایش است. در گذشته، تنقلات، یک مفهوم منفی تلقی می‌شد که شامل مواد غذای سرگرم کننده می‌شد. اما امروزه این مفهوم تغییر کرده است.

مطالعات علمی نشان می دهد که میان‌وعده‌های سالم، مثل آجیل، ممکن است برای کنترل اشتها موثر باشد. همچنین آنها می توانند به شما کمک کند در زمان وعده‌های غذایی به سراغ غذای پرکالری نروید. مساله  فقط، انتخاب تنقلات سالم است که در این مقاله با آن آشنا می شوید، با ما همراه باشید.

انواع تنقلات سالم به عنوان میان وعده

سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین‌های سالم، حبوبات و آجیل، بخش اصلی یک رژیم غذایی گیاهی سالم را به خود اختصاص می دهند. تنقلات سالم می توانند راهی عالی برای وارد کردن مقادیر اضافی از گروه های غذایی ذکر شده در برنامه روزانه شما باشند. یک هویج ورقه شده با هوموس خانگی می تواند یک گزینه سالم باشد. از طریق https://www.royalnuts.ir می توانید تنقلات مناسب و سالمی را خریداری کنید.

چرا آجیل و میوه های خشک برای چنین میان وعده ای عالی هستند؟

آجیل و میوه های خشک به دلایل زیادی تنقلات سالم و مناسبی هستند. آنها ویژگی های تغذیه ای بسیار جالبی دارند. آنها حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله فیبر، چربی های غیراشباع، پروتئین گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به کاهش گرسنگی کلی کمک کنند. بنابراین به نوبه خود می توانند شما را از مصرف میان وعده های شیرین ناسالم باز دارند.

علاوه بر این، آجیل‌ها و میوه‌های خشک و میان‌وعده‌هایی هستند که فواید سلامتی متمایزی را برای شما به ارمغان می آورند. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2018، نشان داد که مصرف میان وعده بادام ممکن است به کاهش کلسترول بد LDL و کاهش سطح قند خون در عرض تنها هشت هفته کمک کند. مطالعه دیگری نیز به فواید خوردن یک میان وعده بعد از ظهر پسته در مقایسه با بیسکویت و چیپس پرداخت.

 پس از یک ماه، مشاهده شد که دریافت مواد مغذی مانند ویتامین‌های B1 و B6، مس و پتاسیم در پسته به‌طور قابل‌توجهی بیشتر بود. این می تواند دلیلی باشد که آجیل را به عادات تنقلات خود اضافه کنید! آجیل و خشکبار یا میوه‌های خشک، علاوه بر فراهم کردن تعدادی از مواد مغذی ضروری، می‌توانند به عنوان میان‌وعده‌ای شیرین یا خوش طعم و مناسب برای هر ذائقه ای در نظر گرفته شوند.

فواید و مزایای مصرف تنقلات سالم

 به دلیل مشخصات غذایی جالب آجیل، برخی از مطالعات تأثیر آنها بر سلامتی را ارزیابی کرده اند. همچنین ارتباط معکوس بین دفعات مصرف آجیل و بیماری های قلبی عروقی (CVD)، دیابت نوع 2 و وزن بدن مشاهده کرده اند. علاوه بر این، میوه‌های خشک سنتی نیز مواد مغذی ضروری مانند فیبر و پتاسیم و طیف وسیعی از فیتوکمیکال‌ها را که با ارتقای سلامت و ظرفیت آنتی‌اکسیدانی مرتبط هستند، فراهم می‌کنند. هم آجیل و هم میوه های خشک را می توان به عنوان تنقلات سالم، در کنار غلات، در ماست، سالاد و پاستا مصرف کرد که می تواند فواید مهمی برای سلامتی ما داشته باشد.

فواید مصرف آجیل و خشکبار به عنوان میان وعده

در اینجا چند مورد از بارزترین فواید مصرف آجیل و خشکبار به عنوان تنقلات آورده شده است.

تنقلات سالم و مفید به عنوان یک میان وعده خوب + خرید آجیل

بیماری قلب و عروقی

مطالعات علمی به وضوح نشان داده اند که مصرف آجیل به عنوان یک تنقلات سالم دارای اثر کاهش کلسترول در یک رژیم غذایی سالم است. بر اساس گزارش انجمن بین المللی فشار خون، فشار خون بالا عامل اصلی خطر بیماری های قلبی عروقی است. انتظار می رود شیوع آن در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

تحقیقات نشان داده تا سال 2025، فشار خون بالا به 1.56 میلیارد نفر در سراسر جهان افزایش یابد. آجیل های بی نمک، سدیم کمی دارند که در برخی از مطالعات با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است. در یک مقاله علمی در سال 2009، محققان مشاهده کردند که مصرف آجیل با کاهش خطر ابتلا به فشار خون همراه است.

فواید آجیل در کنترل وزن

آجیل نه تنها فواید تغذیه ای دارد، بلکه ممکن است به کنترل وزن بدن کمک کند. این امر به ویژه اهمیت بالایی دارد زیرا نرخ چاقی در کشورهای توسعه یافته همچنان در حال افزایش است. اگرچه آجیل دارای محتوای انرژی بالایی است، اما چندین مطالعه نشان داد که مصرف مکرر آجیل با شاخص توده بدنی بالا مرتبط نیست. برخی تحقیقات نشان داده است که آجیل ممکن است خاصیت سیر کنندگی بالایی داشته باشد. در واقع، مصرف طولانی مدت آجیل با اضافه وزن کمتری همراه است.

کاهش خطر دیابت نوع 2

فواید آجیل همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. تعداد افراد مبتلا به دیابت از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 رسیده است و به یک مشکل جدی بهداشت عمومی تبدیل شده است. تعدادی از مطالعات تأثیر مصرف آجیل بر خطر دیابت را بررسی کرده اند.

تنقلات سالم و مفید به عنوان یک میان وعده خوب + خرید آجیل

به طور خاص، یک مطالعه در سال 2011 کاهش 52 درصدی در بروز دیابت را در دو گروه آزمایشی با مصرف 30 گرم (1 اونس) آجیل (ترکیبی از گردو، بادام و فندق) در روز در مقایسه با گروه کنترل مشاهده کرد.تحقیقات نشان می دهد که مصرف تنقلات سالم مانند خشکبار برای افرادی که دیابت دارند نیز مفید است.

مطالعه ای توسط مرکز تحقیقات متابولیک و آترواسکلروتیک لوئیزویل نشان داد که مصرف کشمش به عنوان جایگزینی برای میان وعده های فرآوری شده منجر به کاهش قابل توجه 23 درصدی در سطح گلوکز پس از غذا می شود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

میوه های خشک منابع شناخته شده فیبر رژیمی هستند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه گوارش دارند. در سال 2013، آلو خشک به دلیل کمک به سلامت دستگاه گوارش، یک نشان سلامت را دریافت کرد. آلو خشک به عملکرد طبیعی روده کمک می کند. خوردن 100 گرم آلو (3.5 اونس، 8 تا 12 عدد) در روز به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و بیش از 19 درصد از فیبر توصیه شده روزانه را تامین می کند. همچنین شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد آلو خشک ممکن است دفعات مدفوع و قوام مدفوع را در موارد یبوست بهبود بخشد.

پوکی استخوان

پوکی استخوان یک اختلال ناتوان کننده است که هم مردان و هم زنان را مبتلا می کند. جدای از درمان های دارویی موجود، برخی از عوامل مرتبط با سبک زندگی و تغذیه برای کاهش خطر پوکی استخوان شناخته شده اند. در میان عوامل تغذیه ای، مشاهدات اخیر نشان می دهد که آلو ممکن است در پیشگیری و حتی درمان پوکی استخوان مفید باشد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2011 نشان می دهد که آلو خشک می تواند تراکم مواد معدنی استخوان را در زنان یائسه بهبود بخشد.

 تنقلات سالم می تواند انتخاب خوبی به عنوان میان وعده باشند. میان وعده هایی که شما می توانید با خیالی آسوده به رژیم غدایی خود اضافه کنید و از خواص آن بهره مند شوید. در این مطلب به معرفی این تنقلات و خواص آنها پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
نقل و حلوای قاسمی
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
0
سلام وقت بخیر ممنون از مطالب ارزشمند و مفیدتون
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز