فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۱:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۸۰۸۸
فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه
تابلوهای تبلیغاتی از جذابترین ابزارهای بازاریابی محسوب می شوند، که اگر از متریال با کیفیت، از جمله رنگ مناسب بهره مند شوند، در جذب مخاطب عملکرد بالایی دارند.

به گزارش برنا، تابلوهای تبلیغاتی از جذابترین ابزارهای بازاریابی محسوب می شوند، که اگر از متریال با کیفیت، از جمله رنگ مناسب بهره مند شوند، در جذب مخاطب عملکرد بالایی دارند.

اهمیت رنگ در صنعت تابلوسازی

تأثیر رنگ در حرفه تابلوسازی بسیار زیاد است. متریال های گوناگونی در این صنعت وجود دارند، که باعث ساخت یک تابلوی تبلیغاتی بی نظیر با تمام خصوصیات ویژه می شوند.

یکی از نکته های با اهمیت در تولید و طراحی یک تابلو مغازه، دقت به نظر مشتری است. بیشتر تابلوسازان، با توجه به سلیقه مشتری، تابلو را می سازند ولی یک تابلوساز حرفه ای قبل از ساخت به مشتری مشاوره می دهد. از آنجایی که رنگ ها یکی از جذاب ترین قسمت های یک تابلو تبلیغاتی به شمار می روند، اگر انتخاب رنگ تابلو، برای جذب مخاطبین و رشد کسب و کار مناسب نباشد، تابلوساز ماهر، تجربه خود را در اختیار مشتری می گذارد و او را آگاه می کند.

عوامل مؤثر در انتخاب رنگ برای تابلو های تبلیغاتی

توجه به رنگ های مکمل

رنگ ها جذاب ترین قسمت های تابلوهای تبلیغاتی هستند که باعث گرایش بیشتر مشتری و در نتیجه رونق در کسب و کار و افزایش درآمد می شوند. یکی از مهم ترین موارد در انتخاب رنگ تابلو مغازه، رنگ های هم خانواده و مکمل مانند: زرد و نارنجی هستند که باید بر اساس طرح تابلو از آنها در کنار هم استفاده شود.

توجه به تضاد رنگی یا کنتراست

به استفاده همزمان از دو رنگ متضاد، مانند: سیاه و سفید در تابلوهای تبلیغاتی، کنتراست یا تضاد رنگی گفته می‌شود. تضاد رنگی در تابلو مغازه، باعث بتر دیده شدن و در نهایت موجب جلب نظر مشتری و پیشرفت در شغل می شود.

نورپردازی به وسیله لامپ های رنگی

از جنبه های مهم بهترین رنگ تابلو مغازه، لامپ های رنگی هستند، مانند: لامپ های هالوژن، SMD و LED که هر کدام در رنگ های گوناگون می توانند بهترین تابلو تبلیغاتی مغازه را خلق کنند.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

نوع کسب و کار

نوع شغل در انتخاب رنگ تابلو مغازه خیلی مهم است. مثلاً اگر یک طلافروش برای تبلیغ کسب و کار خود از یک تابلو سبز رنگ استفاده کند، طبیعتاً در جذب مشتری ضعیف عمل کرده است و کمتر کسی مجذوب تبلیغات این مغازه می شود.

جنسیت و سن مخاطب

مورد مهم دیگری که در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه باید در نظر داشته باشید، سن مخاطبین و جنسیت آنها است. مثلاً اگر شما با کودکان در ارتباط هستید، نباید از رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید، چون جذابیتی برای آنها ندارد، یا اگر رنگی، انعکاس انرژی منفی دارد، برای افراد سالمند استفاده نشود.

اهمیت روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی

از نکات طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه، می توان به رنگ های سرد و گرم در کنار هم و یا ترکیب آنها با یکدیگر اشاره کرد که تاثیر مثبتی در جذب مخاطب دارند . نقش رنگ در تبلیغات بسیار حائز اهمیت است، زیرا، هر رنگ پیام خاصی را برای مخاطب ارسال می کند و باعث معرفی شغل شما به مخاطب می شود. رنگ ها کسب و کار شما را از دیگر مشاغل متمایز می کنند و  نمادی از شادی، غم، آرامش، موفقیت، خشم و... هستند که موجب گرایش و یا دلزدگی مشتری می شوند.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

برترین رنگ ها در تابلوی تبلیغاتی مغازه

بهترین رنگ ها در تابلو تبلیغاتی مغازه، رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم و ترکیبی از آنها هستند که احساسات بینندگان را تحریک می کنند و آنها را برای خرید از فروشگاه ترغیب می کنند. هر رنگی حس خاصی را به مخاطب انتقال می دهد.

رنگ قرمز انرژی زا است و سرعت تصمیم گیری و جذب مشتری را بالا می برد و همچنین باعث بیشتر دیده شدن تابلو تبلیغاتی مغازه می شود.

رنگ سبز، رنگ طبیعت است و حس آسایش و آرامش را به مخاطب می دهد.

رنگ نارنجی نشان از خلاقیت، تصمیم و جذابیت دارد و فعالیت های ذهنی را بالا می برد.

رنگ زرد از انرژی بخش ترین رنگ های گرم است و احساس شادابی، انرژی زیاد و گرمی را به مشتری می دهد.

رنگ ارغوانی از رنگ قرمز و آبی به دست می آید و نماد قدرت، استقلال، مقام و اصالت است.

رنگ سفید نشان دهنده پاکی، صداقت، سادگی و جوانی را به مخاطب انتقال می دهد.

رنگ سیاه حس قدرت، سحر آمیزی و ظرافت را منتقل می کند.

رنگ صورتی نماد سرگرمی، ظرافت، عشق و شادی است و در جذب مشتری تأثیر فراوانی دارد.

رنگ طوسی نشان دهنده رسمیت شغل و حرفه ای بودن آن است.

رنگ قهوه ای حس اعتماد و اقتدار را در مخاطب بر می انگیزد.

رنگ طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه

رنگ طلایی نام خود را از طلا گرفته است و از دو رنگ زرد و کرمی بوجود می آید. رنگ طلایی از گروه رنگ های گرم محسوب می شود و به رنگ جادویی معروف است. این رنگ بسیار لوکس و جذاب است و آدم ها به صورت ذاتی به دنبال این رنگ هستند.

انعکاس نور هیجان انگیز طلایی احساس ثروتمندی، عقل، شعور و پیروزی را در شخص زنده می کند و همین امر موجب جذب بیشتر مخاطب در کسب و کار شما می شود.

بنابراین، زمان تصمیم گیری انتخاب یک رنگ مناسب برای تبلیغ فروشگاه خود، حتما اهمیت رنگ را در تابلو، مد نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که برترین رنگ ها را انتخاب کرده اید تا درصد تأثیر بر مشتریان شما افزایش پیدا کند و رونق کسب و کارتان چشم گیر شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز