این میوه شگفت انگیز، فشار خون و ضعف حافظه را درمان می کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۰۵:۰۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۰۷۷۸
این میوه شگفت انگیز، فشار خون و ضعف حافظه را درمان می کند
این میوه با خواص بی نظیرش می تواند فشار خون شما را تنظیم کند، چه بهتر که این میوه خوشمزه را بتوان در باغچه منزل کاشت

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا،در بین میوه های تازه وارد به کشورمان بلوبری یا همان زغال اخته یکی از خوشمزه ترین آنهاست. این دانه های ریز بنفش آبی رنگ خواص بی شماری دارند که تضمین کننده سلامتی بدن است.

بلوبری یک میوه استوایی با طعم شیرینی ملایم است که سر شار از مواد مغذی، فیبر، ویتامین C، ویتامین K ومنگز می باشد. این میوه کوچک دوست داشتنی کنترل کننده قند خون و حافظ سلامتی پوست است.

از مهمترین خواص این میوه خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن است که ما بین میوه ها و سبزیجات برتر است. خاصیت آنتی اکسیدان بودن بلوبری می تواند محافظت دقیقی از DNA و رادیکالهای آزاد آن به عمل بیاورد و این موضوع می تواند دربرابر پیری زود رس و بیماری هایی همچون سرطان محافظت کند.

با اضافه کردن بلوبری به رژیم غذاییتان می توانید به راحتی کلسترول خون را تحت کنترل قرار دهید و از بابت بیماریهای قلبی کاملا در امان باشید.

آنتی اکسیدان موجود دربلوبری می تواند به افراد با فشار خون بالا کمک کرده و به طور چشمگیری کاهش فشارخون ایجاد کند.

بلوبری و حافظه

 

اگر به تازگی بسیار فراموشکار شده اید می توانید از این میوه بیشتر استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که افراد میانسالی که بلوبری بیشتر مصرف می کرده اند تا میزان حدودی سه سال بیشتر توانسته اند حافظه خود را جوانتر از دیگر افراد نگاه دارند.

بلوبری دشمن دیابت

این میوه معجزه گر می تواند اثرات قابل توجه ضد دیابت داشته باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف مداوم بلوبری توانسته پیشرفت های زیادی در حساسیت نسبت به انسولین ایجاد کند. و خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع دوم را کاهش دهد.

ورزش کنید و بلوبری بخورید

بلوبری

اگر شما از دسته ورزشکاران هستید و گه گاهی بعد از ورزش احساس درد عضلانی یا خستگی دارید. با مصرف این میوه عضلات خسته از ورزش را شادابی و نیرو ببخشید.

بلوبری می تواند آسیب های مولکولی و درد عضلانی را درمان کند. این میوه کوچک دوست داشتنی را یا به صورت آماده تهیه کنید و یا اینکه خودتان پرورش دهید.

بلوبری را در خانه بکارید!

کاشت این میوه نیاز به فضای بزرگی ندارد. شما می توانید در یک فضای کوچک این میوه را پرورش داده و مدام در دسترس داشته باشید. فقط کافیست آب و هوای محل سکونت خود را خوب بشناسید. بلوبری در هر آب و هوایی می تواند به عمل بیاید ولی برای بهبود محصول بهتر است با بررسی آب و هوا از آن نگهداری کنید.

در یک گدان مناسب خاک با PH حدودا ۴ یا ۵ بریزید دانه های این گیاه را بکارید. فقط مطمئن شوید که آفتاب به اندازه کافی به آن می رسد و میزان آب آن را فراموش نکنید.

به این ترتیب بعد از مدتی می توانید بلوبری های کوچک در منزل داشته باشید و از خواص بی نظیرش بهره مند شوید. مصرف بیشتر بلوبری به سلامتی بدن شما بسیار کمک می کند. چرا که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که رنگ بنفش زیبای آن نشان دهنده همین موضوع است.

 

نظر شما