نگرانی از بروز خشونت در زمان برگزاری انتخابات در امریکا

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۲:۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۷۲۱۲
نگرانی از بروز خشونت در زمان برگزاری انتخابات در امریکا
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، امنیت معترضان و رأی‌ دهندگان، دیگر تضمینی ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس گزارشی که عفو بین‌الملل منتشر کرده است، نیروهای امنیتی آمریکا در حال حاضر قادر به جلوگیری از برهم زدن گردهمایی‌ های مسالمت ‌آمیز نیستند. با این حال، این نهاد تاکید کرد مأموران انتظامی باید از حق اساسی برگزاری اجتماعات مسالمت‌آمیز حفاظت کنند.

عفو بین‌الملل گزارش داده است که بین ماه مه تا سپتامبر سال 2020 ، در 75 درصد گردهمایی‌های تمامی ایالت‌های آمریکا، درگیری‌های خشونت ‌آمیز معترضان و مخالفان را ثبت و تأیید کرده است. به ‌گفته عفو بین‌الملل، در بیش از 12 مورد بررسی‌ شده، پلیس به مدت طولانی یا به ‌طور کامل غایب بوده و عامل اصلی بروز خشونت‌ها اغلب حضور افراد مسلح بوده است. 

عفو بین‌الملل از جمله به دولت آمریکا توصیه کرده است که حمل سلاح در مکان‌های عمومی، پارک‌ها و مراکز رأی ‌دهی و همچنین اجتماعات مسالمت ‌آمیز در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری را محدود کند. افزون بر این، شهرداری‌ها باید به نیروهای انتظامی خود دستور دهند که از ایجاد مزاحمت افراد و گروه‌های مسلح در اعتراضات مسالمت‌آمیز و فعالیت‌های مدنی جلوگیری کنند.

نظر شما