شهر ادیمی ثبت ملی شد/ خامه دوزی سیستان میراث جاودانه

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۲:۵۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۸۸۱۸
شهر ادیمی ثبت ملی شد/ خامه دوزی سیستان میراث جاودانه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: شهر ادیمی مرکز شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی امروز در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا جلالزایی بیان کرد: در جلسه شورای عالی ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور، شهر ادیمی مرکز شهرستان نیمروز استان به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی در فهرست شهر های ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

وی بیان کرد: پرونده شهر ادیمی شهرستان نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان به عنوان شهر خامه دوزی تهیه و برای ثبت ملی به تهران ارسال شده بود که امروز در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

به گفته این مقام مسئول، ادیمی چهارمین منطقه استان است که در حوزه صنایع دستی در سطح جهانی و ملی قرار می‌گیرد، پیش از این کلپورگان به عنوان روستای جهانی، ایرانشهر شهر ملی سوزن دوزی و تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی ثبت شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امید است بعد از ثبت ملی نیز بتوانیم در حفظ، اشاعه و رونق این هنر با ایجاد بازارچه صنایع دستی در منطقه و مرکز آموزش صنایع دستی در این شهر و شهرستان نیمروز اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز