ممنوعیت خرید و فروش ویپ در آمریکا

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۰۹:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۴۰۸۸
ممنوعیت خرید و فروش ویپ در آمریکا
هنگامی که رای دهندگان سانفرانسیکو ، با اکثریت قاطع اقدام به رای گیری در مورد ممنوعیت فروش محصولات ویپ در سال 2018 کردند و این قانون را تصویب کردند ، طرفداران بهداشت عمومی از این تصمیم خوشحال شدند.

به گزارش برنا، هنگامی که رای دهندگان سانفرانسیکو ، با اکثریت قاطع اقدام به رای گیری در مورد ممنوعیت فروش محصولات ویپ در سال 2018 کردند و این قانون را تصویب کردند ، طرفداران بهداشت عمومی از این تصمیم خوشحال شدند. به هر حال استفاده از دخانیات همانند دستگاه ویپ ، تهدید قابل توجهی برای سلامت عمومی است.

قشر آسیب پذیر در این بین نوجوانان و افراد زیر 21 سال میباشند ، این دسته از افراد با مشاهده دستگاه های ویپ و طعم دهنده های جذاب آن ، به خرید دستگاه های ویپ روی می آورند . استعمال دخانیاتی مانند ویپ برای افراد زیر 21 سال یک تهدید است .

طبق یک مطالعه جدید از دانشکده بهداشت عمومی بیل ( YSPH ) ممکن است قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ نتیجه ای معکوس داشته باشد . تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که پس از اجرای قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ ، تعداد دانش آموزان دبیرستانی مصرف کننده سیگار مدرسه سانفرانسیسکو ، دو برابر بیشتر شده است . این تجزیه تحلیل ها حتی بعد از فیلتر کردن روند رشد جمعیت و آزمون خطاهای بسیار زیاد همچنان خبر از 2 برابر شدن تعداد دانش آموزان مصرف کننده سیگار در سانفرانسیسکو خبر میدهد .

دانشکده بهداشت YSPH در مورد ویپ چه میگوید ؟

ابیگل فریدمن ، نویسنده و استادیار سیاستگذاری بهداشت در YSPH گفت : تجزیه و تحلیل ها نیاز به احتیاط بیشتر در مورد وضع قوانین را نشان میدهد . در حالی که سیگار کشیدن و استفاده از ویپ هر دو ضرر خاص خود را دارند و حاوی نیکوتین هستند ، اما وضع قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ ، منجر به افزایش تعداد افراد سیگاری در سانفرانسیسکو شده است . قانونی که سیگار کشیدن را در نوجوانان افزایش دهد میتواند سلامت عمومی را تهدید کند . البته با توجه به اینکه از تصویت این قانون مدت زمان زیادی نمیگذرد میبایست برای دریافت تاثیر این قانون کمی بیشتر صبر کرد .

قوانین ایالتی خرید ویپ در آمریکا

وی افزود ، به ترجیحات نوجوانان فکر کنید ، برخی از نوجوانان بخاطر داشتن عطر و طعم دستگاه های ویپ ، به این محصول روی می آورند و سیگار را کنار میگذارند ، بهتر است قوانینی در جهت اصلاح مایعات و خود دستگاه ویپ صورت گیرد تا ضرر های این محصول به حداقل ممکن برسد ، هرچند در حال حاضر دستگاه ویپ نیز دارای ضرر های بیشماری است ، اما جوانان ترجیح میدهند این محصول را جاگزین سیگار کنند .

قانونگذاران ایالتی در حال بررسی دو لایحه برای ممنوعیت مصرف محصولات طعم دار هستند . لایحه 6450 خرید و فروش ویپ حاوی نیکوتین را ممنوع اعلام کرده است ، در حالی که لایحه 326 فروش هرگونه محصول طعم دار نیکوتین را ممنوع کرده است ، اما همچنان سیگار های سنتی طعم دار در حال تولید و فروش هستند . این دو لایحه دارای تناقض بایکدیگر هستند و در سال 2021 این قوانین در حال اصلاح میباشند . سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) با دریافت تاییدیه توسط بایدن ، قصد دارد امسال ممنوعیت فروش سیگار های سنتی طعم دار را نیز تصویب کند تا عدالت در این بین رعایت شود .

راه حل پیشنهادی YSPH در مورد خرید و فروش ویپ

وی گفت ، اگر دولت مصمم است که قبل از اعمال محدودیت های FDA تغییراتی در دستگاه های ویپ ایجاد کند ، بهتر است قانونی وضع کند تا فروش محصولات ویپ را فقط به خرده فروشان خلاصه کنند . این کار باعث میشود تا خرده فروشان ، محصولات را به افرادی که دارای سن قانونی هستند عرضه کنند ( +21 سال ) . در حال حاضر دستگاه های ویپ و سیگار های سنتی طعم دار به راحتی داخل پمپ بنزین های آمریکا ، فروشگاه های دخانیات و خیابان ها در حال فروش هستند . این کار جوانان را به استفاده از محصولات دخانیاتی تشویق میکند و میبایست هرچه سریع تر قوانینی در جهت اصلاح این پیامد ها وضع شود .

منبع : https://digivape2.com/

نظر شما