آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۷۲۷۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شمار جان باختگان کروناویروس در فارس به چهار هزار و ۵۹۸ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید روح الله حسینی» با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۵۹۸ نفر اعلام کرد.
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۹ هزار و ۵۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۲ هزار و ۶۰۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۸ هزار و ۳۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۱۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۶۳بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۵۴ هزار و ۵۲۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با توجه به ممنوعیت سفرهای بین استانی در تعطیلات آخر هفته، از عموم مردم استان خواست تا ضمن جدی گرفتن نکات پیشگیرانه در مقابله با کروناویروس، پرهیز از سفرهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونایی، با مجموعه سلامت در مبارزه با این ویروس منحوس سهیم باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز