آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۷خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۹۳۵۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۷خرداد ۱۴۰۰
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۷۶۶ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۱۹ هزار و ۵۶۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۴ هزار و ۸۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۸۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۷۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۶۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۷ هزار و ۲۰۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۳۰ نفر اعلام کرد.
او با اشاره به اتمام موجودی واکسن علیه کووید۱۹ در کشور و استان، اعلام کرد: تاکنون ۳۳۵ هزار و ۱۴۷ دوز واکسن علیه کووید۱۹ به هم استانی ها تزریق شد که امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن به کشور تا پایان هفته، از هفته آینده شاهد آغاز دوباره انجام واکسیناسیون در فارس باشیم، البته شرایط انجام واکسیناسیون، ثبت نام در سامانهsalamat.gov.ir  و دریافت پیامک نوبت دهی است.
دکتر همتی توصیه کرد: با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در شهرهای جنوبی استان به ویژه مهر و لامرد به دلیل همجواری با استان های بوشهر و هرمزگان، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی، در  پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری، موثر است.
نظر شما