اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۹:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۳۷۱۷
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز 29 آبان ماه به شرح زیر است.

سعید جلالی در گفت وگو با خبرگزاری برنا:

ایفای نقش‌های تکراری توسط بازیگران مردم را هم متعجب کرده است

سعید جلالی نویسنده سریال‌های «زعفرانی»، «آوای باران» و «زمانه» با اشاره به اینکه تکراری بودن نقش‌ها و کاراکترها در تلویزیون ارتباطی با نویسنده‌ها ندارد تأکید کرد که ایفای نقش‌ها تکراری توسط بازیگران به شکلی است که حتی مردم هم با دیدن بازیگر در نقشی متفاوت تعجب می‌کنند.

سید امیر سیدزاده:

در این سال‌ها فیلم باکیفیتی از سینمای دنیا در جشنواره جهانی فجر شاهد نبودیم/ ادغام دو جشنواره ملی و جهانی از اقدامات مثبت رئیس سازمان سینمایی

سیدامیر سیدزاده با مثبت دانستن ادغام دو جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر تأکید کرد در این سال‌ها فیلم باکیفیتی از سینمای دنیا در جشنواره جهانی فجر شاهد نبودیم.

جلیل شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا:

«منصور» ثابت کرد هنوز سینمای دفاع مقدس مخاطب دارد

جلیل شعبانی با اشاره به اینکه تا امروز استقبال خوبی از فیلم «منصور» صورت گرفته تأکید کرد: فروش بالای این فیلم ثابت کرد هنوز سینمای دفاع مقدس مخاطب دارد.

جایزه بهترین بازیگری برای «خانه بخت» از جشنواره آمریکایی

نسیم افشار پور جایزه بهترین بازیگر جشنواره «Route 66» آمریکا دریافت کرد.

شهید قاسم سلیمانی و محمدرضا شجریان پربازدیدترین شخصیت‌های آپارات

آپارات گزارش سالانه خود را به صورت یک کتابچه از تیر سال ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ منتشر کرد.

دیدار محمد خزاعی با انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

هیأت مدیره و کارگروه رفاه انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان دیدار و گفتگو کردند.

پخش آخرین قسمت و پشت صحنه روزگار جوانی

آخرین قسمت و پشت صحنه فصل سوم مجموعه تلویزیونی"روزگارجوانی" به تهیه کنندگی سپهر محمدی و کارگردانی اصغر توسلی امشب و فرداشب 29 و 30 آبان ماه ساعت 23 از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

معرفی کتاب؛

«گیرنده شناخته نشد» هشداری درباره فاشیسم پیش از جنگ جهانی دوم

کتاب «گیرنده شناخته نشد» اثر کاترین کرسمن تیلور در سال 1938 منتشر شد. این داستان ابتدا در مجله «استوری» Story چاپ شد که پس از نمایان شدن ارزش ادبی‌اش تیلور آن را در قالب کتاب راهی بازار کرد.

روایت زندگی یک فرمانده دفاع مقدس در «مستند فرهنگ»

رادیو فرهنگ در برنامه « مستند فرهنگ» روایتی مستند از زندگی شهید کاظم نجفی رستگار را تقدیم شنوندگان می کند.

هفته کتاب در جلب نظر مردم به حوزه کتاب موفق عمل کرده است

اسماعیل امینی با بیان این‌که ما به هر دلیلی که بتوانیم توجه جامعه و تصمیم گیرندگان را به حوزه کتاب جلب کنیم مهم و موثر است، عنوان کرد: هفته کتاب ابتکاری است که باید توجه مردم و تصمیم گیرندگان را به کتاب و امر کتابخوانی جلب کند و به نظرم تاکنون هم موفق عمل کرده است.

«دورهمی» فعلا به تلویزیون برنمی‌گردد!

با توجه به اینکه زمان پخش مجموعه «دورهمی» در اختیار برنامه «تهمتن» قرار گرفته، برنامه مهران مدیری فعلاً به آنتن تلویزیون برنخواهد گشت.

سرپرست معاونت امور استان ها در سفر به کرمان:

حل مسائل استانی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای

سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه ظرفیت‌های نهفته فراوانی در اقصی نقاط کشور وجود دارد گفت: بر این اساس جریان فراگیر حل مسائل استانی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در صدا و سیمای مراکز به راه افتاده است.

«زنگ تفریح» نوید نیکخواه ‌آزاد در سه جشنواره اروپایی

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه ‌آزاد در شصت و یکمین حضور جهانی در سه جشنواره برجسته جهانی در اروپا رقابت می‌کند.

نظر شما