یادداشت هفته؛

جای خالی «نود» بالاخره پُر شد/ واکنش فوتبالی ها و غیرفوتبالی ها به جایگزین این برنامه

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۹۰۴۶۴
جای خالی «نود» بالاخره پُر شد/ واکنش فوتبالی ها و غیرفوتبالی ها به جایگزین این برنامه
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

نمی‌دانم چقدر در جریان هستید اما فوتبال بخشی از زندگی مردم است و این مسئله در کشور ما شاید بیش از یک سری کشورهای دنیا نمود دارد. در روزهایی که فاصله مابین دو لیگ را پشت سر می‌گذاریم دقیقا جای خالی فوتبال در زندگی مردم محسوس است، چراکه این پدیده جذاب این توان و پتانسیل را دارد که مخاطبش را به اوج هیجان برساند و گوشه‌ای از زندگی مردم را در فراغت پُر کند.

آغاز لیگ برتر و بازگشت این هیجان، شوق و جذابیت موج جدیدی از طراوت را به کشور ما برگرداند. شاید منطقی نباشد اما شروع با تاخیر لیگ حتی حال بعضی ها را بد کرده است. این فوتبال است و هیچ چیز دیگری شبیه به آن نیست...

به دور از هرگونه حاشیه نگاری و زیاده‌گویی و یک‌سویه به قاضی رفتن و قضاوت درست و غلط و موضع‌گیری‌های سلیقه‌ای و شخصی یا نگاه تخصصی باید بگوییم برنامه «نود» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رسانه ملی است. حتی شاید یک درجه از موفق‌ترین هم پیشی بگیرد چراکه یک برنامه مهم می‌تواند سال‌ها در اوج بماند اما یک برنامه موفق شاید در دومین سال، تکراری و نچسب از آب دربیاید. نباید فکر کنیم رکورددار بودن همیشه عامل ماندگاری نیز هست.

به هرحال فوتبال و کاربردش در زندگی مردم باعث شد «نود» و توانمندی‌اش در رعایت بسیاری از پارامترهای فوتبالی صاحب جایگاهی شود که جای خالی اش اکنون حس شود. به‌هرحال نمی‌توان نادیده گرفت این مسئله را که امروز بیش از قبل حتی عادل فردوسی‌پور متوجه این نکته شده چه جایگاهی در میان مخاطبان دارد و طرفداران فوتبال در دنیای حرفه‌ای ورزش نیز از او به عنوان یک مهره موثر و موفق یاد می‌کنند.

بی‌تردید دو فاکتور عادل فردوسی‌پور و فوتبال، برگ برنده «نود» در محبوبیت محسوب می شوند اما امروز هر کدام به سمتی رفته‌اند. دوشنبه‌های فوتبالی شبکه سه پا برجاست اما این بار شاگرد خلف فردوسی‌پور با برنامه «فوتبال برتر» به آنتن می‌آید. قاعدتا این برنامه هم شاهد نقطه اوج خواهد بود چراکه فوتبال همیشه فوتبال است.

اینکه عادل به چه  دلیلی کنار گذاشته شده دیگر از اولویت بحث‌ها خارج است. در یک نگاه منطقی باید گفت نباید با محمدحسین میثاقی در نگاهی زاویه‌دار قرار بگیریم. امروز تمام خانواده فوتبال و حتی غیر فوتبالی‌ها با این مجری جوان و خوش آتیه در موضع هستند، این کمی عجیب و غریب است، چراکه نمی‌توان دلیلی برای این مسئله پیدا کرد که محمدحسین میثاقی در کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌پور نقشی داشته است.

در حقیقت امروز که «نود» با هر منطقی کنار گذاشته شده و «فوتبال برتر» روی آنتن است همگان به این نکته باور دارند که جای خالی فردوسی‌پور محسوس است اما فراموش نکنیم فوتبال، امروز صاحب برنامه‌ای دیگر در تلویزیون شده و تردیدی نیست که به زودی جای خودش را پیدا می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز