با معرفی آثار برتر:

نخستین دوره جایزه ملی عارف به کار خود در قزوین پایان داد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۸:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۷۱۰۹
نخستین دوره جایزه ملی عارف به کار خود در قزوین پایان داد
نخستین دوره رویداد هنری جایزه ملی عارف با معرفی هنرمندان منتخب و برگزیده در قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نخستین دوره جایزه ملی عارف با محور تصنیف و ترانه های ایرانی پاسداشت عارف قزوینی با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه که عصر پنجشنبه با حضور محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، محمد بیگی مدیرکل کتابخانه های استان، قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، هنرمندان و پیش کسوتان، استاد علی اکبر شکارچی پیش کسوت و استاد کمانچه، استاد میرزا علی اکبر ثقفی پبش کسوت موسیقی و ردیف خوان واستاد وکیل ها در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

عارف 6

در این جشنواره ۲۸۷ اثر از ۱۴۶ هنرمند از بیست استان کشور به دبیرخانه رسید که پس از بررسی آثار تعداد 25 اثر به بخش مسابقه راه یافت که آثار منتخب در فضای مجازی منتشر شد و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در این جشنواره سه گروه انتخاب شدند و گروههای شایسته تقدیر نیز معرفی شدند.

در بخش آلبوم، آهنگ سازی و تصنیف، محمد جلیل عندلیبی از تهران اول شد، وحید کاکاوند از قزوین دوم و محسن فرید مهر از قزوین بترتیب دوم و سوم شدند.

مهرنوش ذوالفقاری از تهران هم شایسته تقدیر شد.

عارف 8

در بخش آثار تولیدی، آلبوم و تک آهنگ، هنرمند اصفهانی توحید وحید سوم شد و داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه اول و دوم تشخیص ندادند.

همچنین کاوه پیمان از شیراز و پوریا سلیمانی از خرمدره شایسته تقدیر شناخته شدند.

از آلبوم « جان وطن» اثر مهدی تیموری از قزوین هم در این بخش تجلیل شد.

در این مراسم از استادعلی اکبر شکارچی استاد کمانچه. میرزا علی اکبر ثقفی قزوینی پیش کسوت موسیقی و ردیف خوان و محمود وکیل ها نوازنده سنتور تجلیل شد.

عارف 7

رونمایی از کتاب اخبار عارف قزوینی در مطبوعات از دوره قاجار تا عصر حاضر تالیف و پژوهش مهدی نور محمدی .اجرای گروه موسیقی ونداد با قطعاتی از عارف و آواز زیبای استاد علی اکبر شکارچی، اجرای کمانچه توسط استاد رضا پرویز زاده عضو هیئت داوران و هم خوانی گروه محمد جلیل عندلیبی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این جشنواره با داوری استاد داریوش پیرنیاکان، همایون اسعدی، رضا پرویز زاده وسیامک جهانگیری برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز