حمیدرضا عدل در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام تا پایان دولت تکمیل می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۱:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۴۶۹۶
۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام تا پایان دولت تکمیل می شود
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 22 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام با تخصیص اعتبارات جدید تکمیل و آماده افتتاح تا پایان دولت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمیدرضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان،از پروژه های آبی استان قزوین از جمله طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک و سد در دست احداث بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

حمیدرضا عدل در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرگزاری برنا از قزوین در پاسخ به سوالاتی در خصوص هدف از سفر به استانها و بازدید از طرح های نیمه تمام، روند اجرای پروژه ها و حمایت سازمان برنامه و بودجه در تکمیل آنها گفت: هدف ما بازدید از طرح هایی است که در مسیر جهش تولید هدف گذاری شده و در حال اجراست و تلاش می کنیم موانع اعتباری برای تکمیل آنها را برطرف کنیم.

مصاحبه

وی بیان کرد: در بازدید از طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک که از طرح های مهم ملی است شاهد سرعت خوب کار بودیم که جای تقدیر دارد.

 معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: این پروژه که از چند سال قبل آغاز شده بود به دلیل مشکلات اعتباری، روند اجرایی بسیار ضعیفی داشت که در جلسه استانداران با رئیس جمهور قرار شد هر استان یک طرح ملی را تعریف کند و مورد حمایت دولت قرار گیرد.

عدل اظهارداشت: در این نشست مقرر شد هر طرحی که تا پایان کار دولت قابل افتتاح باشد با تزریق اعتبار برای بهره برداری آماده شود که در این راستا طرح های آبی استان قزوین در این ردیف قرار گرفت.

وی بیان کرد: یکی از طرح ها انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک بود که برای تکمیل آن در سال گذشته 70 میلیارد تومان اختصاص داده شد اما به دلیل افزایش قیمت ها این اعتبار کافی و جوابگو نبود و ما بلافاصله 40 میلیارد تومان نقدینگی دیگر تزریق کردیم که بخشی هم باقیمانده است.

image_2021_5_26-18_12_5_396_C2i

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بازدیدها بر اساس روند پیشرفت کار بررسی مجدد صورت می گیرد و اگر لازم شد از محل منابع دیگری تخصیص جدید پیش بینی می کنیم تا بخش عمده ای از طرح ها به مرحله افتتاح برسد.

عدل اظهارداشت: تلاش می کنیم فاز اول آبرسانی به شهرستان آبیک تا پایان این دولت به بهره برداری برسد و کام مردم آبیک که سالهاست از آب گوارا و استاندارد بی بهره هستند، از خدمات دولت شیرین شود.

تخصیص اعتبارات سد بالاخانلو 100 درصدی می شود

وی از روند پیشرفت فیزیکی سد بالاخانلو نیز ابراز رضایت کرد و گفت: این سد نیز که از سال 91 شروع شد به دلیل نبود منابع مالی متوقف شد و سال گذشته در سفر جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین ایشان دستور دادند تا اعتباراتی برای تکمیل طرح اختصاص یابد و ما به تعهد خود عمل کردیم.

image_2021_5_27-0_20_27_140_kSm

عدل اظهارداشت: این سد که ظرفیت مخزن آن 38.5 میلیون مترمکعب است با اهدافی چون تامین آب کشاورزی 4200 هکتار از اراضی پایین دست، یک میلیون و 400 هزار مترمکعب مصرف زیست محیطی و 3 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی ساخته می شود.

وی گفت: برآورد اولیه ساخت این سد 394 میلیارد تومان بوده که تاکنون 146 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و حدود 67 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم آبگیری آن امسال انجام شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور یادآورشد:‌ خوشبختانه روند ساخت پیشرفت خوبی دارد که سال گذشته 70 میلیارد تومان  تزریق کردیم و امسال هم 100 درصد تخصیص طرح را می دهیم که امیدواریم تا پایان تیرماه آبگیری شود.

وی در خصوص تعدیل برآورد هزینه ها هم تصریح کرد:وظیفه داریم با افزایش تعدیل ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران به اجرای طرح ها کمک کنیم و متناسب با میزان پیشرفت کار پیمانکاران، منابع مورد نیاز را تامین می کنیم. 

بالاخانلو 2

طرح های نیمه تمام را با تزریق اعتبار تکمیل می کنیم

عدل در خصوص کمک مالی در تکمیل طرح های نیمه تمام هم اظهارداشت: بسیاری از طرح های عمرانی و زیرساخت که به دلیل کمبود اعتباری متوقف شده بویژه طرح های زیربنایی در اولویت قرار گرفته و سال گذشته چند طرح مهم از جمله بزرگراه آبیک به چرمشهر، راه آهن همدان به سنندج و بزرگراه اراک به سمت خرم آباد با تزریق منابع جدید افتتاح شد و یا درحال تکمیل است مورد حمایت قرار گرفت.

وی بیان کرد: حدود 22 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام امسال با تزریق اعتبار تکمیل شده و تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عدل اظهارداشت: برای بررسی مجدد و تزریق اعتبارات مجدد باید فرآیندی طی شود و از طریق ماده 23 قانون احکام قانونی و تنظیم با نظر مثبت در لایحه بودجه گنجانده خواهد شد.

نظر شما