رئیس اسکودا:

اگر خروجی قوانین، لوایح و آرا به سمت عدالت باشد جامعه به سمت شکوفایی می رود

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۷:۴۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۹۷۸۰۹
اگر خروجی قوانین، لوایح و آرا به سمت عدالت باشد جامعه به سمت شکوفایی می رود
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: تنوع و تعدد قوانین نتواسنته مانع از وقوع جرم شود و اگر خروجی قوانین، لوایح و آرا به سمت عدالت باشد جامعه به سمت شکوفایی می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست حقوقی قضایی با موضوع «عدالت در پرتو تعامل نهاد وکالت و قوه قضاییه» روز پنجشنبه با حضور غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، جعفر کوشا رئیس رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری، حسینی رئیس کانون وکلای استان، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان و رئیس کل دادگستری در محل سالن کنفرانس دادگستری قزوین برگزار شد. 

جعفر کوشا در این نشست اظهارداشت: در هفته قوه قصاییه یاد شهید بهشتی و مرحوم کریمی راد را گرامی می داریم و یامان نرفته که اینده نگری شهید بهشتی زبانزد بود و دشمن بخوبی می دانست چه کسی را شهید کند و این شهید  جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشتند.

وی در ادامه گفت: امروز باید ببینیم تعامل بین نهاد وکالت و قوه قضاییه و نیز بین نهاد وکالت و مجلس چه آثاری می تواند داشته باشد.

 رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تصریح کرد: در مقایسه سوگند نامه ای که نمایندگان مجلس، قضات و وکلا دارند متوجه می شویم که وکیل دنبال احترام به قوانین و قاضی دنبال احقاق حق است و نماینده مجلس هم باید عادل باشد و قاضی بدنبال عدالت و وکیل هم دنبال اجرای عدالت باشد.

کوشا یادآورشد:  خروجی قوانین باید منجر به عدالت و بر محور عدالت باشد چون نماینده عادل است انتظار  می رود دنبال قوانین عدالت محور باشد. 

وی گفت: قاضی در زمانی که عادل است باید حکم صادر کند و وکیل هم عدالت را در کار رعایت کند و محور همه کارها عدالت است اما عدالت در مفهوم فلسفی، فقهی و حقوقی و عرفی فرق دارد.

رئیس اسکودا اظهارداشت: اگر از تعامل صحبت می کنیم بر اساس عدالت است و عدالت یعنی هر چیزی سرجای خود باشد و چون خداوند عادل است لذا باید عدل در سرلوحه همه کارها قرار گیرد.

وکلا 7

کوشا اضافه کرد: اگر نهاد وکالت دنبال تعامل است فقط بر مبنای عدالت این کار را پیگیری می کند و اگر شرافت، منزلت و کرامت انسانی وکیل رعایت شود عین عدالت است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران بیان کرد: اگر وکیل، شان قاضی را رعایت کند در مسیر عدالت حرکت کرده و این کار ارزشمند است.

وی در ادامه اظهارداشت: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان هیچ رغبتی برای حضور در ترکیب کمیسیون قضایی را ندارند در حالی که عدالت باید در آنجا محقق شود.

رئیس اسکودا اضافه کرد: اگر خروجی قوانین، لوایح و آرا به سمت عدالت باشد جامعه به سمت شکوفایی می رود اما در حال حاضر در شرایطی که در کشور تنوع و تعدد قوانین داریم باید پرسید چرا نتوانسته ایم از وقوع جرم جلوگیری کنیم و چرا این همه پرونده در دادگستری داریم.

وی یادآورشد: اگرحول محور عدالت برویم حتما جامعه به سمت رشد و شکوفایی می رود اما امروز در مجلس هر چقدر می گوییم باید مسائل وکلا در کمیسیون قضایی حل و فصل شود اما ما را به سایر کمیسیون ها می برند و سوال و جواب می کنند که این روند ایراد دارد.

کوشا اظهارداشت: عدالت یعنی قانون و اگر قانون اجرا شود به سمت عدالت می رویم و عدالت باید به اقتضای آینده نگری باشد.

رئیس اسکودا اظهارداشت: اگر بخواهیم کانون وکلا، مجلس و دستگاه قضا را در کنار هم داشته باشیم بایستی بدنبال آینده نگری و اجرای عدالت باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز