میزان بهره وری از منابع آبی در استان قزوین باید ارتقا پیدا کند

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۳:۵۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۶۰۲۷
میزان بهره وری از منابع آبی در استان قزوین باید ارتقا پیدا کند
استاندار قزوین گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب در استان بایستی برای افزایش بهره وری از منابع آبی و اصلاح الگوی کشت برنامه مدونی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بویین زهرا اظهارداشت: رویکرد ما در ابتدای کار این بود که در اولین سفر شهرستانی در مناطق محروم حضور پیدا کنم و امروز خوشحالم که در شهرستان بویین زهرا با ظرفیت ها و مشکلات آن آشنا شدیم.

وی افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت مردم و هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری با عبور از بحران های مختلف بیش از 4 دهه از عمر خود را سپری کرده در حالی که دنیای استکبار همواره تلاش کرده به این نظام و انقلاب آسیب بزند و نگذارد وارد دهه چهارم حیات خود شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در دنیای پر آشوب کنونی،  جوانان بسیجی کشور با ایثار خود در مقابل داعش متوحش ایستادگی و از مظلومان حمایت و پشتیبانی کردند تا تروریسم در منطقه نابود شود.

وی اضافه کرد: بدخواهان انقلاب در حوزه دانش هسته ای دانشمندان ما را شهید کردند تا به توسعه و دانش نرسیم اما این ملت با تحمل سختی ها و در کمال مظلومیت توانست به اهداف بلند خود دست یابد.

اعلایی گفت: امروز  نشانه های زیادی از شکست و افول دنیای استکبار را می بینیم و کشورهای استکباری هر چند تلاش می کنند با استفاده از رسانه های تحت سلطه، مشکلات و شکست های خود را مخفی نگهدارند اما حوادث گوناگون آنها را رسوا کرده است.

استاندار قزوین یادآورشد: به یاری خداوند با عبور از سختی ها روزهای بهتری را در پیش داریم و با عبور از گردنه ها به قله خواهیم رسید لذا باید توانمندی خود را در همه عرصه ها بالا بریم تا به موفقیت برسیم.

1211

وی تصریح کرد شعار دولت سیزدهم یک شعار راهبری است و همه  باید در ماموریت های تعریف شده بخوبی نقش آفرینی کنیم تا اهداف تعریف شده محقق شود.

اعلایی اظهارداشت: دشمنان تلاش می کنند ملت را نا امید و به مسئولان بی اعتماد کرده و نظام را ناکارآمد نشان بدهند در حالی که ما نسبت به بسیاری از کشور ها شرایط بهتری داریم.

اقتصاد مهمترین چالش کشور است

وی بیان کرد: باید اذعان کرد مهمترین چالش و مشکل ما در حوزه اقتصاد است و دشمن نیز در این عرصه تمرکز بیشتری دارد و برنامه ر یزی  کرده تا به ما آُسیب بزند به همین دلیل مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را توصیه کردند که اگر در سالهای گذشته مورد توجه بیشتری قرار می گرفت امروز مشکلات کمتری داشتیم.

اعلایی افزود: البته در استان وضعیت اقتصادی ما مناسب است و در بخش صنعت شرایط خوبی داریم اما باید بهره وری را افزایش دهیم تا توسعه شتاب گیرد.

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در شهرستان بویین زهرا گفت: باید برای استفاده بهینه از منابع محدود آبی برنامه ریزی کرده و با ارائه الگوی کشت از تولید محصولات آب بر جلوگیری کنیم تا این منابع حیاتی مدیریت شود.

شوزرای اداری

استاندار قزوین اظهارداشت: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از آب موجود بهترین بهره برداری را انجام دهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

اعلایی گفت: در حوزه خدمات ارزش افزوده بسیار کم اما استفاده از نیروی انسانی زیاد است در حالی که موضوع اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین همچنین گفت: بودجه تغییرات شکلی  ماهوی خواهد داشت و دولت تلاش می کند در خصوص هزینه کرد اعتبارات نظارت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز