مدیرکل بهزیستی همدان خبر داد:

بهره برداری از ۵۳ طرح در هفته بهزیستی با ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۲:۳۴
کد خبر: ۸۷۳۱۲۹
بهره برداری از ۵۳ طرح در هفته بهزیستی با ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی
الوند گفت: با بهره برداری ۵۳ طرح در هفته بهزیستی ۲۰۰ فرصت شغلی در حوزه کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد شد که احتمال افزایش این آمار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه شعار امسال هفته بهزیستی «به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» انتخاب شده است بیان کرد: امسال ۳۶۰ برنامه در هفته بهزیستی آغاز و اجرا و بیش از ۵۳ طرح بهره بردای می‌شود.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: نخستین مرکز روزانه توانبخشی مردان سالمند در همدان شروع به کار کرده است همچنین چند مهد کودک، کارگاه‌های تولید پوشاک و حرفه آموزی در مرکز ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر، کارگاه تولید مبل و منبت، گلخانه‌ها، پایگاه‌های سلامت اجتماعی، گروه‌های همیار سلامت روان بهره برداری و آغاز به کار کردند.

الوند اضافه کرد: ۳۸ واحد مسکونی در روستا و شهر برای مددجویان زیر پوشش و خانواده‌های دارای ۲ یا سه معلول هفته بهزیستی امسال بهره برداری و تحویل این خانواده‌ها شد.

وی بیان کرد: به منظور آشنایی شهروندان با فعالیت‌های بهزیستی بسیاری از خدمات از جمله توانبخشی در حوزه فیزیوتراپی، غربالگری اوتیسم، کار درمانی، خدمات در حوزه پیشگیری شامل خدمات مشاوره و روانشناسی، غربالگری بینایی و شنوایی به صورت رایگان ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی همدان از توزیع یک هزار بسته غذایی بین مددجویان خبرداد و گفت: با اجرای طرح لبخند مهربانی، مسئولان ۵۲ دستگاه به تناسب مشکل مددجو در بین آنها حضور یافته و در محل دستور به رفع مشکل آنها می‌دهند که این اقدام در راستای ارتقای کیفیت این طیف از افراد برنامه ریزی شده است.

الوند گفت: قرار است از پایگاه معنوی ائمه جمعه و افراد ذی نفوذ برای تشویق و ترغیب مردم به ارائه خدمات اجتماعی، کمک معنوی، خدمات آموزشی، کمک‌های بیمه‌ای و دیگر مساعدت ها به افراد تحت پوشش، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی و پیشگیری، استقرار خودروهای اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات به موقع به مردم، تجلیل از ایثارگان شاخص بهزیستی، برگزاری رقابت‌ها و اردوهای فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های برگزار شده در هفته بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی همدان نواختن زنگ بهزیستی در مهدهای کودک، بهره برداری از مراکز اقامتی میان مدت با عنوان کمپ‌ها، افتتاح گروه همیار زنان و سرپرست خانوار در راستای ایجاد اشتغال از دیگر برنامه ها است.

الوند ادامه داد: با بهره برداری ۵۳ طرح در هفته بهزیستی ۲۰۰ فرصت شغلی در حوزه کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد شد که احتمال افزایش این آمار زیاد است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد کودکان زیر پوشش این نهاد بد سرپرست هستند یادآوری کرد: سال گذشته به طور میانگین ۷۶ درصد اعتبارات سازمان بهزیستی محقق شد اما کاهش اعتبار تأثیری در میزان خدمات نداشت.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: میزان اعتبارات ملی و استانی بهزیستی همدان در سال گذشته ۹۹۷ میلیارد ریال بود که با احتساب مستمری‌ها به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز می‌رسد.

الوند ادامه داد: بهزیستی همدان سال گذشته در حوزه اشتغال جزو چهار استان برتر کشور بود و سال گذشته ۱۳۴ درصد تعهد خود را اجرا کرد همچنین در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد رتبه سوم، حوزه خدمات توانبخشی و مناسب سازی رتبه عالی و در حوزه مشارکت‌های مردمی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز