قهرمانی تیم مکران در ایونت بین‌المللی ترکیه؛

کسب سهمیه المپیک در بسکتبال سه نفره با حمایت باشگاه‌ها رقم خواهد خورد

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۷۸۳۲
کسب سهمیه المپیک در بسکتبال سه نفره با حمایت باشگاه‌ها رقم خواهد خورد
بسکتبال سه نفره یکی از رشته‌های المپیکی و پرطرفدار در تمام دنیا است که این رشته طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در ایران داشته است.

به گزارش برنا؛ تیم بسکتبال 3 به 3 مکران به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی بسکتبال سه نفره ترکیه که در تاریخ 27 و 28 مرداد با حضور 12 تیم و بازیکنانی از کشورهای لیبی، مراکش، لبنان، مالی، آذربایجان، ترکیه و ایران برگزار شد حضور پیدا کرد و موفق به کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها شد.

بسکتبال سه نفره یکی از رشته‌های المپیکی است که حضور تیم‌های باشگاهی در مسابقات داخلی و بین‌ المللی این رشته می‌تواند قدم مهم و بزرگی در راستای کسب سهمیه المپیک این رشته داشته باشد.

ناصر موصلی، مدیرعامل و کاپیتان تیم مکران درخصوص حضور در ایونت بین‌المللی ترکیه عنوان کرد: من به مدت سه سال است که همراه این تیم هستم، اهداف کوچک ما در این مجموعه تا به حال محقق شده است. جذب، شناسایی و تربیت بازیکنان مستعد این رشته، شرکت در انواع ایونت‌های داخلی و کسب نتیجه مطلوب، رسیدن رنک‌های بازیکنان تیم به ده تای برتر ایران و برگزاری ایونت‌های یونیک با نام (مکران کاپ) و با رعایت کردن بهترین استاندارد‌ها و بهترین رنک پوینت‌ها از جمله این اهداف کوچک هستند.

او افزود: ️برگزاری کارگاه‌های آموزشی داوری و مربیگری با حضور افراد سینیور رسمی فیبا 3x3 و صدور سرتیفیکیت‌های رسمی برای مخاطبان، ️آماده‌سازی زمین استاندارد مناسب و قابل تأیید فیبا 3x3 برای میزبانی تور‌های مختلف رسمی و برگزاری ایونت‌های سطح بندی فیبا و ️ثبت تیم رسمی در سایت فیبا و حضور  در مسابقات رسمی برون مرزی از جمله اهداف بلند مدت ما هستند.

index

موصلی اذعان داشت: ما به مدت 3 سال به صورت تخصصی زیر نظر آقای اوژن صوفی (مربی بدنساز تیم) تمرینات حرفه‌ای خودمان را پشت سر گذاشتیم و توانستیم در اولین ایونت بین المللی آزاد در کشور ترکیه و شهر استانبول به میزبانی کمپ Mr basketball حضور پیدا کنیم. با پشت سر گذاشتن 2 ایونت مقدماتی و نهایی به کسب مقام قهرمانی دست پیدا کردیم.

کاپیتان تیم مکران تصریح کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی بازیکنان خود برای حضور در یکی از ایونت‌های رسمی فیبا 3x3 در سطح ست لایت که به میزبانی کشور فرانسه یا بلاروس برگزار می‌شود، هستیم. حضور بازیکنان ایرانی در این ایونت‌های رسمی فیبا که دارای رنک پوینت‌های بالایی هستند، بسیار در بالا رفتن جایگاه کلی تیمی و ملی ما تاثیر گذار خواهد بود و عواقب بسیار خوبی برای کسب سهمیه المپیک در این رشته خواهد داشت.

مدیر عامل باشگاه بسکتبال مکران گفت: در آخر تشکر ویژه ای داشته باشم از خانواده بزرگ و اهالی خوب بسکتبال ایران بالاخص آقای کسایی‌پور، رئیس دپارتمان بسکتبال سه نفره ایران که زحمات زیادی برای ترویج این رشته در ایران می‌کشند و حامی ما و همه بچه‌های این رشته هستند. خواهشمندیم از همه مسئولین محترم در فدراسیون و هیات‌های استانی که حمایت‌های بی‌دریغ خودشان را برای ارتقای بیشتر سطح کیفی این رشته المپیکی و توسعه بیشتر در ایران داشته باشند.

مؤسسه سروقامتان مکران، اولین آکادمی تخصصی بسکتبال 3نفره در ایران است که از سال 97 در این رشته المپیکی با هدف توسعه و معرفی بیشتر بسکتبال سه نفره در ایران، جذب استعدادهای ناب دیده نشده از خیابان‌ها و کمک به پایه بسکتبال کشور شروع به فعالیت کرده است‌.

index

مهدی نصرالهی بازیکن تیم بسکتبال 3×3 مکران در رابطه با ایونت بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: من 3 سال است که همراه تیم مکران بازی می‌کنم و حضور در مسابقات بین‌المللی و موفقیت در این رویدادها هدف بلند مدت ما بوده است. تازه اول راه هستیم، ایونت ترکیه اولین رویداد برون‌مرزی بود که حضور پیدا کردیم. در این سه سال برنامه‌ریزی کردیم و از مسابقات استان‌ها شروع کردیم تا بتوانیم در تورنمنت‌های بین‌الملی حضور پیدا کنیم. برای ایونت ترکیه، چون مسابقات جلو افتاده بود، در حدی که در نظر داشتیم، آماده نبودیم و آمادگی صددرصد نداشتیم. مسابقات آزاد رشته بسکتبال سه نفره را معمولا فقط 3 یا 2 هفته مانده به زمان مسابقات اعلام می‌کنند اما مسابقات سطح‌بندی شده فیبا از چند ماه قبل اعلام می‌شود، به همین دلیل آمادگی صد در صد نداشتیم.

او ادامه داد: نمی‌توانم بگویم در این مسابقات کاملا از عملکرد خودم راضی هستم، قطعا یک سری کمی و کاستی‌هایی بوده است. در کل از عملکرد خود راضی بودم، هرچند دیگران باید در این رابطه نظر بدهند.

نصر‌الهی اضافه کرد: این مسابقات با حضور بازیکنانی از کشورهای مختلف، سطح بالاتری از رقابت‌های داخلی داشت و تیم‌های بسیار خوبی در این مسابقات حضور داشتند. ترکیه تیم بسیار خوبی داشت و توانست در این مسابقات ما را به چالش بکشد. 4

نظر شما