رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

شانس آوردیم که در خانه نباختیم/ دست تیم ملی برای حریفان رو شده است

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۶۳۸۶
شانس آوردیم که در خانه نباختیم/ دست تیم ملی برای حریفان رو شده است
پیشکسوت فوتبال گفت: بازی با تیم ملی کره جنوبی برای ما به نوعی یک فینال بود.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره بازی اخیر تیم ملی برابر کره جنوبی اظهار داشت: شروع خوبی در این دیدار نداشتیم و کره ای ها در 30 دقیقه اول این بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و موفق شدند با مالکیت بیشتر توپ، بازی با هدفی را از خود به نمایش بگذارند و چند فرصت خوب را هم روی دروازه ایجاد کنند که در دقایق پایانی بازی در نیمه اول شرایط تیم ما کمی عوض شد ولی در مجموع کره ای ها در نیمه اول وضعیت بهتری در مقایسه با ما در زمین داشتند.

او افزود: با شروع نیمه دوم در صحنه‌ای غافلگیرکننده دروازه تیم ما باز شد و این گل باعث شد کره‌ای‌ها عقب‌ نشینی طبیعی را برابر ما داشته باشند، همین موضوع به ما کمک کرد فضای لازم را برای تحت فشار قراردادن کره به دست آوریم و با فشار بیشتر خطرات جدی‌تری را روی دروازه حریف ایجاد کنیم و با توجه به نوع بازی کره توانستیم برای دقایقی تیم برتر میدان شویم اما در مجموع کره‌ای‌ها برتر از ما بودند و خوش شانس بودیم که موقعیت دقیقه پایانی کره به گل برتری آنها تبدیل نشد و بازی با تساوی به پایان رسید.

این کارشناس فوتبال در ادامه تاکید کرد: ما در مورد تیم ملی و شرایط آن نباید به فکر آمار و ارقام باشیم و به رکوردها و پیروزی‌ها و.... توجه کنیم. در حال حاضر هر مربی این آرزو را دارد که این همه ستاره و اثرگذار را در اختیار داشته باشد. بازی با کره برای ما به نوعی یک فینال بود و اگر در این بازی به پیروزی می‌ رسیدیم، شرایط به گونه‌ای رقم می خورد که با آرامش بیشتری می‌توانستیم به صعود بی دردسر فکر کنیم اما با این تساوی یک مقدار باید مراقب باشیم و در بازی های بعدی اشتباهات مان را به حداقل برسانیم.

کربکندی در خصوص شرایط تیم ملی در بازی‌های آتی به خبرنگار برنا گفت: در بازی های اخیر بیش از حد به ستاره هایمان تکیه کرده ایم و همه منتظر هستند ستاره های ما در هر بازی روند بازی و نتیجه اش را تغییر دهند. این در حالی است که مشکل دیگر تیم این است که ترکیب و شیوه بازی تیم ملی ما برای حریفان کاملا مشخص شده و این موضوع باعث شده حریفان با شناخت کاملی از تیم ما داشته باشند و این مساله کار را در چند بازی اخیر با مشکلاتی روبرو کرده است. در مجموع فکر می کنم دست تیم ما برای حریفان رو شده است و باید برای حل این معضل تدبیر ویژه ای را در نظر بگیریم.

پیشکسوت فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: نفرات زیادی در هر پست در تیم ملی داریم که می توانیم با استفاده از آنها و تغییرات تاکتیکی این موضوع را برای بازی های آینده حل کرده و بتوانیم در دیدارهای مهمی که پیش روی داریم از شرایط فنی تیم حداکثر استفاده را ببریم.

او در پایان در خصوص چهره برتر ایران در دیدار برابر کره جنوبی گفت: در این بازی تقریبا بازیکنان در یک حد بودند و می توان گفت تیم ملی در این دیدار چهره شاخصی نداشت اما با توجه به شرایط و نتیجه ای که در این بازی رقم خورد، سردار آزمون با وجود این که در این دیدار از روزهای اوج خود دور بود اما با پاس گل جالب و استثنایی توانست زمینه ساز گل مهمی برای ما شود و تاثیرگذاری زیادی در نتیجه نهایی این بازی داشته باشد. این در حالی است که به اعتقادم می توان در مجموع به خط حمله ایران نمره خوبی داد. 

انتهای پیام/ 4

نظر شما