بررسی عملکرد تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل

شاگردان یحیی به دنبال خلق دبل هت تریک

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۶۴۹۴
شاگردان یحیی به دنبال خلق دبل هت تریک
تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان قهرمان بلامنازع لیگ برتر در 5 فصل گذشته، لیگ بیست‌ویکم را با چالش‌ها و شرایط ویژه‌ای آغاز کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در پایان نیم‌فصل اول خود را به عنوان یکی از مدعیان ویژه در این فصل معرفی کرد.

به گزارش برنا؛ در ادامه بررسی عملکرد و شرایط تیم های حاضر در لیگ بیست و یکم نوبت به پرسپولیس رسید تا وضعیت قرمزهای پایتخت را در نیم فصل اول مورد ارزیابی قرار دهیم.

آنچه گذشت

پرسپولیس لیگ برتر در دوره بیست و یکم را در حالی آغاز کرد که شوک باخت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال تا بن دندان مسلح شرایط خاصی را برای شروع کار تیم یحیی گل محمدی ایجاد کرده بود. پرسپولیسی ها که فصل قبل تا یک قدمی فتح جام در آسیا پیش رفته بودند، برابر آبی های عربستانی باختند تا با کمترین فرجه زمانی برای بازیابی روحی، جسمی و فنی کار خود را در فصل جدید لیگ برتر آغاز کنند. البته این مسئله تنها چالش برای تیم گل محمدی نبود. جدایی چهره هایی مثل محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و پیوستن شهریار مغانلو به تیم سپاهان اتفاقات تاثیرگذاری بود که شاید باعث شد پرسپولیس نیم فصل اول را با هارمونی لازم در مقایسه با فصل قبل آغاز نکند. در این بین پرسپولیسی ها امیدوار بودند با حضور نفراتی مثل حامد پاکدل، رضا اسدی، بازیکنان تاجیک، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی و رضا دهقانی جای خالی ستاره هایی را که از دست داده بودند را پر کنند.

عملکرد کلی

پرسپولیس در نیم فصل اول در حالی در رده دوم جدول رده بندی ایستاد که شاگردان یحیی با پیروزی در دو بازی ابتدایی خود نشان دادند یکی از اصلی ترین مدعیان این فصل هستند، این در حالی بود که در هفته سوم شکست در اراک کام پرسپولیسی ها و هواداران این تیم را تلخ کرد تا آلومینیومی ها سدی را در پیش روی قرمزها ایجاد کنند. پس از این شکست توقف در تهران برابر گل گهر اتفاق مهم دیگری بود که شاگردان یحیی را شوکه کرد. در ادامه تساوی دیگری برابر مس در رفسنجان برای پرسپولیس به ثبت رسید تا بدبیاری های سرخ ها در هفته های ابتدایی تکمیل شود اما این روند برای پرسپولیس ادامه دار نبود و دو پیروزی برابر دو تیم نفتی شرایط را تا حدودی برای این تیم تغییر داد. پرسپولیس پس از تساوی در دربی و  در ادامه توقف خانگی برابر تیم انتهای جدولی هوادار، به خود آمد و4 پیروزی متوالی را به دست آورد. آنها در هفته ماقبل پایانی نیم فصل در مشهد برابر پدیده قعرنشین نتیجه ای بهتر از تساوی یک- یک را کسب نکرد و در نهایت با پیروزی برابر فجر در تهران با کسب 32 امتیاز به کار خود در نیم فصل اول پایان داد.

بهترین و بدترین نتیجه

اگرچه در مجموع نمی توان گفت پرسپولیس نیم فصل ناموفقی را پشت سرگذاشت اما این تیم در طول 15 هفته اول از لیگ بیست و یکم نتواست در صدر جدول قرار بگیرد و در پایان 6 هفته مختلف در طول فصل به عنوان دومی بسنده کرد. این در حالی بود که تساوی در هفته پنجم برابر مس باعث شد سرخ ها در این فصل با حضور در رده هفتم، پایین تر جایگاه را در پس از توقف مقابل تیم محمد ربیعی داشته باشند. قاطع ترین برد این تیم در نیم فصل اول پیروزی 2 بر 0 برابر نساجی در تهران در هفته دوم بود. شکست در هفته سوم برابر آلومینیوم و تساوی 2 – 2 در خانه در هفته نهم برابر هوادار ناامیدکننده ترین نتایج تیم گل محمدی در نیم فصل اول محسوب می شد.

عملکرد سرمربی

در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی بسته باشگاه در مسیر یارگیری گل محمدی خللی را وارد کرد، یحیی با چالش هایی مثل شرایط خاص مدیریتی در باشگاه، مسائل و مشکلات مالی و.... هم روبرو بود تا سرمربی سرخ ها که در فصل قبل قهرمانی در لیگ برتر و سوپرجام را برای پرسپولیس کسب کرده بود با شرایط خاصی در این فصل روی نیمکت داغ کار خود را آغاز کرده و با چالش های ویژه ای دست و پنجه نرم کند. با این وجود یحیی به کمک تیم کادر فنی اش که با او از هر حیث هماهنگی و همکاری خوبی داشتند توانست موانع زیادی را در نیم فصل اول از پیش روی برداشته و با شرایط نسبتا مطلوبی به نیم فصل دوم امیدوار باشد.

ستاره آسمان قرمزها

در تیمی که ستاره چند پسته ای به نام وحید امیری را در ترکیب خود داشت و دو گلزن برتر آن (عبدی و آل کثیر) 4 گل برای این تیم به ثمر رسانده بودند، مهدی ترابی هم با عملکرد جذاب خود توانست در بین ستاره های نیم فصل اول قرار بگیرد. مرد شماره 9 پرسپولیس با 3 گل و 5 پاس گل در نیم فصل اول بازیکن موثری برای تیم گل محمدی محسوب می شد.

رکورد ویژه

پرسپولیس در نیم فصل اول رکوردهایی را به نام خود ثبت کرد که مهمترین آن درخشش تیم گل محمدی در دیدارهای خانگی اش در ورزشگاه آزادی بود. قرمزهای تهرانی از 8 بازی های خانگی خود، 6 پیروزی و 2 تساوی به دست آوردند و بدون شکست در خانه، با 12 گل زده در دیدارهای خانگی و گلزنی در تمام بازی های خانگی یکی از رکوردهای جالب نیم فصل اول را به خود اختصاص دادند.

آنچه خواهید دید

پرسپولیس که امیدوار به شکسته شدن رای کمیته انضباطی در مورد باشگاه گل گهر سیرجان است، در صورت تحقق این مسئله می تواند نیم فصل دوم را با فاصله یک امتیازی از استقلال صدرنشین آغاز کند. این در حالی است که پرسپولیسی ها این شانس را دارند با پیروزی های متوالی در نیم فصل دوم و لغزش حریفان بالای جدولی خیلی زود به صدر رسیده و برای حفظ آن با تمام توان بجنگند و عنوان جذاب و خاص دبل هت تریک را پس از پوکر و گلات به نام خود به ثبت برسانند. 

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز