آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی؛

پرتغال، رونالدو و دیگر هیچ!

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۱:۰۷:۴۲
کد خبر: ۶۴۴۰۶۱
پرتغال، رونالدو و دیگر هیچ!
تیم ملی فوتبال ایران به مصاف قهرمان اروپا خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شب قبل قرعه کشی جام جهانی انجام و تیم ملی کشورمان با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد.

پرتغال که به برزیل اروپا معروف است، توانسته در جام ملت های 2016 به مقام قهرمانی برسد. تیم ملی پرتغال در سال 2006 در جام جهانی توانست تیم ملی ایران را شکست دهد. اکنون تیم ملی کشورمان با سرمربیگری کارلوس کی‌روش به مصاف پرتغالی خواهد رفت که زمانی هدایت آن را برعهده داشت و شناخت خوبی از فوتبال این کشور دارد و این موضوع می تواند نقطه قوتی برای فوتبال ما به شمار بیاید.

تیم ملی پرتغال به عنوان آخرین قهرمان‌اروپا شانس خوبی برای‌رسیدن به فینال جام جهانی2018 دارد. این تیم از بازیکنان و مهره‌های خوبی برخوردار است که می‌تواند از حریفان سخت برای کشورمان باشد.

روی پاتریسیو، دروازه بان اسپورتینگ را دیده ایم. پرتغالی ها او را از نظر وفاداری به اسپورتینگ با جیجی بوفون مقایسه می کنند که در بدترین روزها هم حاضر نشد از یوونتوس جدا شود.

در خط دفاعی، پپه به عنوان فرمانده نقش بسیار مهمی در تیم دارد. هرچند که رئال مادرید او را نخواست تا این فصل را در بشیکتاش ترکیه بازی کند. برونو آلوز و فابیو کونترائو مهره های کلیدی خط دفاعی تیم ملی پرتغال محسوب می شوند.

با حضور بازیکنانی همچون نانی و تیاگو در خط هافبک پرتغال، این تیم مشکل چندانی در میانه میدان از حیث جنگندگی و خلاقیت ندارد و تیم ایران کاری سختی برابر هافبک های پرتغالی خواهد داشت.

فوق ستاره فوتبال جهان کریستیانو رونالدو از چهره‌های نام آشنای مستطیل سبز است. البته این روزها در افت خود به سر می برد اما تا زمان جام جهانی بدون شک به اوج خود بر خواهد گشت. او از هم اکنون به کابوس ایرانی ها تبدیل شده است.

تیم ملی پرتغال از سرمربی خوبی برخوردار است که با توجه به تعداد زیاد بازیکنان با تجربه در این تیم توانسته تیم ملی پرتغال را دست نیافتنی و پرتحرک تشکیل دهد. فرناندو سانتوس با پرتغال دومین جام جهانی زندگی اش را تجربه می کند. او در برزیل سرمربی تیم ملی یونان بود. تیمش را از مرحله گروهی بالا آورد اما در مرحله حذفی مقابل کاستاریکا شکست خورد. پس از جام جهانی برزیل، مردم یونان از سانتوس مانند یک قهرمان استقبال کردند. بعد سرمربی تیم ملی کشورش شد و به قهرمانی اروپا رسید؛ بالاترین عنوانی که در طول دوران مربیگری اش کسب کرده است.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که تیم ملی پرتغال همانند سال‌های گذشته نیست و تیم ملی ایران با حضور سرمربی باهوش و زیرکی همانند کی‌روش می‌تواند به خوبی از این تیم امتیاز مورد نظر را کسب کند.

سیستم و ترکیب تیم ملی پرتغال:

 

3-1

سیستم بازی پرتغال در قالب بازی های این تیم در مقابل رقبا، ۲-۴-۴ لوزی بوده است. در خط حمله نانی و کریستین رونالدو به مدت 15 سال در رده تیم ملی و باشگاهی بازی کردند و به خوبی همدیگر را در خط حمله پیدا کنند. هر دو بازیکن در رده باشگاهی با منچستر و تیم ملی با پرتغال به عنوان قهرمانی رسیدند. در 12 سال گذشته رونالدو و نانی هم مقابل تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی بازی کردند وشناخت خوبی هم نسبت به سبک فوتبال ایران دارند.

در هافبک این تیم هم گومز، بازیکن بارسلونا، مونیتیو، بازیکن موناکو فرانسه به عنوان هافبک‌های خلاق می‌توانند موقعیت‌های خطرناکی را بر روی دروازه تیم ملی خلق کنند که تیم کی‌روش در این بخش نیاز مبرم به دو هافبک تخریبی دارد. حضور بازیکنانی همانند عزت‌اللهی(با پایان محرومیت)، امید ابراهیمی و کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک های تخریبی می تواند مانع هرگونه خلاقیت هافبک تیم‌های حریف می‌شود.

در خط دفاع هم حضور پپه و آلوز همانند نانی و رونالدو در خط حمله توانستند سال‌های طولانی در خط حمله در کنار یکدیگر قرار گیرند و از تجربه خوبی برخوردار هستند اما حضور مهاجمان سرعتی می‌تواند تنها راه نجات ایران برای گلزنی باشد. مهاجمان سرعتی همانند علی علیپور (در صورت دعوت به تیم ملی)، وحید امیری، سردار آزمون و مهدی طارمی می توانند مهره شانس ایران در دیدار با پرتغال باشند.

میانیگن قدی تیم ملی پرتغال 180 سانتی متر است و میانگین سنی این تیم 26 سال است. تیم ملی ایران جزو تیم‌های بلند قد محسوب می شود و میانگین آن 184 سانتی متر است و همچنین میانگین سنی تیم ملی ایران هم 26 سال است.

آخرین لیست نفرات پرتغال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل سوئیس:

 

ddd

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز