در مراسم استقبال از مدال آوران؛

صمیمی: برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین پیگیر ۲۷صدم درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده هستیم/ مرادی: ۵۰۰ ورزشکار دارای معلولیت در زنجان فعالیت می‌کنند

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۹:۳۷
کد خبر: ۷۷۲۵۳۱
صمیمی: برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین پیگیر ۲۷صدم درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده هستیم/ مرادی: ۵۰۰ ورزشکار دارای معلولیت در زنجان فعالیت می‌کنند
رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان زنجان گفت: باید استعدادهای برتر را شناسایی کرده و نسبت به پرورش و رشد آنها اقدام کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، طی مراسمی استقبال از رویا قهرمانی دارنده دو مدال طلای آسیایی در استان زنجان با حضور رئیس فدراسیون هیأت جانبازان و معلولان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

*فعالیت ۵۰۰ورزشکار در هیأت جانبازان زنجان

رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان زنجان با اشاره به فعالیت هیأت با ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته اظهار کرد: ۱۹ رشته ورزشی دراین استان فعال است؛ ۱۱ رشته ی آقایان و ۸ رشته ویژه بانوان.

مهدی مرادی با اشاره به اینکه زنجان چهار هیأت شهرستانی در حوزه جانبازان و معلولین نیز دارد، گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم تا تعداد هیأت‌های شهرستانی افزایش پیدا کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با اشاره به اینکه شرایط امروز اقتصادی در کشور،  تداوم فعالیت در عرصه ورزش جانبازان و معلولان را بسیار سخت و طاقت‌فرسا کرده است، گفت: در چنین شرایطی نیازمند حمایت و یاری دستگاه‌های دولتی هستیم تا این ورزش به جایگاه واقعی و بهتر خود دست پیدا کند.

حمیدعلی صمیمی در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان زنجان اظهار کرد: ورزشکاران جانباز و معلول ایران اسلامی بارها شایستگی‌ها خود را در میادین مختلف به منصه‌ ظهور گذاشته‌اند از همین رو باید حمایت‌های لازم از آن‌ها برای پیشرفت بیشتر صورت گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اشاره به شمار زیاد ورزش‌های جانبازان و معلولان بیان کرد: باید استعدادهای برتر را شناسایی کرده و نسبت به پرورش و رشد آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان جزو مدال آورترین فدراسیون‌ها است، افزود:  طی سنوات مختلف عملکرد این فدراسیون مثبت و رو به جلو بوده است.

صمیمی، از ورود قابل توجه خیران در این وادی خبر داد و افزود: البته باید از ظرفیت‌هایی که در دستگاه‌هایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، آموزش و پرورش وجود دارد نیز بهره‌ بگیریم تا ورزش جانبازان و معلولان بیش از پیش رشد کند.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از عرصه‌هایی است که می‌تواند نشاط و شادابی را به قشر جانباز و معلول هدیه دهد، تصریح کرد: البته برای گسترش این موضوع پیگیر تحقق ۲۷ صدم درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده در راستای توسعه ورزش جانبازان و معلولان هستیم و امیدواریم این موضوع تحقق پیدا کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در ادامه از فعالیت یک هزار و ۶۰۰ ورزشکار بوچیا در کشور خبر داد و گفت: باید زمینه فعالیت این ورزشکاران بیش از پیش در کشور فراهم شود.

وی همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های هیات ورزش جانبازان و معلولان زنجان بیان کرد: عناوین خوبی از سوی ورزشکاران این هیات در بازی‌های پاراآسیایی کسب شده است به گزارش ایرنا، حمید علی صمیمی، روز شنبه در مجمع سالانه و عادی هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان زنجان افزود: در کنار حمایت های مردمی، لازم است دولت نیز مشارکت بهتر و بیشتری در حمایت از ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد.

وی اظهار داشت: فدراسیون تلاش زیاد می کند تا سهم بیشتری از محل اعتبارات مربوط به ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولان بدست آورد، باید از وجود دستگاههای همکار از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی، نیز بیشتر در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولان استفاده کرد.

صمیمی با بیان اینکه پیشبرد اهداف و رشد، توسعه و شکوفایی ورزش های جانبازان و معلولان نیازمند حمایت و مساعدت و همکاری های مضاعف است، خاطرنشان کرد: بحث سلامت در افراد جانباز و معلول ورزشکار مدنظر است و در واقع ورزش آنها را به سمت سلامتی و توانمندی سوق می دهد تا به رغم محدودیت های جسمی – حرکتی، بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: این ورزشکاران با حضور در میادین برون مرزی باکسب موفقیت و پیروزی برای ایران فخرآفرینی های زیادی کرده اند و باعث شده اند تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزار درآمده و سرود کشورمان در اقصی نقاط جهان طنین انداز شود.

صمیمی تاکید کرد: ورزش جانبازان و معلولین، ورزشکاران و قهرمانان ارزنده و شایسته ای دارد و با وجود معلولیت های مختلف کارنامه خوب و درخشانی را در مسابقات برون مرزی داشته اند که این روند همچنان ادامه دارد.

وی، تهیه و تامین تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین را مهم خواند و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی، در خرید و واردات تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم ولی فدراسیون تلاش خود را برای تامین بخشی از این تجهیزات بکار گرفته است.

صمیمی ادامه داد: وزنه و دیسک در داخل کشور ساخته می شود و در حال حاضر نیز در مرحله آزمایش ساخت نیزه از سوی شرکت های دانش بنیان داخل هستیم، برای تولید ویلچر و همچنین رمپ بوچیا، نیز تلاش می شود و این توان در دانشمندان ایران است که با تکیه بر دانش بومی، کارهایی بزرگ انجام دهند.

وی هزینه تامین رمپ بوچیا از کشورهای خارجی را نیازمند ۲ هزار دلار هزینه ذکر کرد و افزود: حدود یک هزار و ۶۰۰ ورزشکار در ورزش بوچیا فعال هستند که اگر مشکل توپ و رمپ، برطرف شود به حتم برای کشور فخرآفرین خواهند شد.

صمیمی به مسابقات ۲۰۱۸ جاکارتا اشاره و تصریح کرد: ورزشکاران ایران در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا درخشیدند و ورزشکاران جانباز و معلول زنجان توانستند ۶ نشان برنز و ۲ نشان طلا به دست آورند که این حاصل تلاش و فعالیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز