علیرضا نیکبخت واحدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است/ حضور بازیکنان بی‌کیفیت در یک برهه بسیار زیاد بود

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۴:۰۶:۰۷
کد خبر: ۹۹۸۶۵۵
استقلال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است/ حضور بازیکنان بی‌کیفیت در یک برهه بسیار زیاد بود
ستاره اسبق استقلال معتقد است این تیم یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا نیکبخت واحدی، مدافع-هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران و استقلال و پرسپولیس، درباره بحث دلالی در فوتبال به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه پدیده ای دلالی خیلی وقت است که به فوتبال ما وارد شده و کار به جایی رسیده است که هر زمان قراردادی می خواهد در کشور منعقد  شود، این موضوع به ذهن می رسد که در پشت این قرارداد چه دلالی وجود دارد و چه افرادی به منفعت می رسند. بی تردید دفاع کردن از این موضوع و از بین بردن این پدیده شوم در فوتبال ایران جای خوشحالی بسیار زیاد دارد و امیدوارم به صورت ریشه ای با آن برخورد شود.

نیکبخت در پاسخ به این سوال که در زمان بازی کردن او بازیکنان خارجی بی کیفیت به چه شکلی فعالیت داشتند، اظهار کرد: در زمان بازی من چه زمانی که در استقلال بودم یک بازیکن و چه زمانی در پرسپولیس بازی می‌کردم دو بازیکن خارجی بی کیفیت حضور داشتند. حتی آن زمان یک بازیکن بود که می گفتند شغل اصلی‌اش پرنده فروشی در خارج از کشور بوده و به فوتبال ما آمد و پول زیادی نیز به جیب خودش و دلالش رفت.

ملی پوش اسبق ایران با اشاره به این نکته که در دهه 80 و در یک برهه حضور بازیکنان کم‌کیفیت در فوتبال ایران بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بازیکنان خارجی کم کیفیت در فوتبال ایران بسیار کمتر شده و با افتتاح اماکنی مانند ایفمارک و پک تعداد بازیکنان روند نزولی داشته و بیشتر به سمت بحث مربیان خارجی می رود. به هرحال امیدوارم این موضوع برای همیشه و به صورت کامل حل و فصل شود. مربی  که به‌رغم نتیجه نگرفتن از این باشگاه به یک باشگاه دیگر می رود و همچنین بازیکن، توسط چه افرادی منتقل می‌شود؟ بحث من ایجنت قانونی نیست و همه می‌دانیم دلال هایی پشت پرده هستند که بدون کمترین کار بیشترین پول ممکن را به جیب می زنند.

بازیکن اسبق الوصل امارات درباره ادامه رقابت های لیگ برتر گفت: باید مسابقات ادامه پیدا کند و معتقدم نباید در برهه کنونی قهرمانی یک تیم را اعلام کنند و این کار اشتباه است چراکه هیچ چیز درباره قهرمانی این فصل لیگ مشخص نیست.

نیکبخت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه برخی معتقدند استقلال باید تمرکز خود را روی قهرمانی در جام حذفی معطوف کند، عنوان کرد: اینکه بخواهیم از الان در رابطه با آینده صحبت کنیم خیلی معقولانه نیست. علاوه بر پرسپولیس، استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ را دارد نه فقط استقلال بلکه شهرخودرو و سپاهان نیز این شانس را دارند و معتقدم استقلال با توجه به بازی عقب افتاده ای که دارد می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار برود و جام حذفی نیز سر جای خودش قرار دارد. امیدوارم شرایط به گونه ای شود که همه مسابقات باقی مانده ادامه پیدا کند.

نظر شما