مسئول خانه هلال ورزشکاران کرمان:

فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه هم نیاز به آموزش دارد/جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه درحوزه جوانان نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۴:۵۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۲۴۲۶
فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه هم نیاز به آموزش دارد/جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه درحوزه جوانان نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد
مسئول خانه هلال ورزشکاران کرمان گفت: ما معتقدیم حتی فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه هم نیاز به آموزش دارد و خانه‌های هلال می‌توانند در ارایه این آموزش‌ها موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد پورعسکری در این خصوص اظهار داشت: «در استان کرمان ورزشکاران زیادی هستند که در بحران‌ها و حوادث بیکار ننشستند و به دلیل دغدغه‌های انسان‌دوستی‌ای که داشتند، کمک به معیشت مردم آسیب‌دیده را مسئولیت خود می‌دانند. برای همین با تفاهم‌نامه‌ای که بین هلال‌احمر و اداره کل ورزش و جوانان امضا شد، قرار شد تا خانه‌های هلال ورزشکاران در سراسر استان کرمان دایر شود. این خانه هلال در شرایط عادی و همچنین در بحران‌ها و حوادث برنامه‌ها و اهداف مختلفی دارد. در شرایط عادی یکی از فعالیت‌های مهم این خانه هلال تمرکز روی آموزش است. دوره‌های کمک‌های اولیه و آموزش‌های عمومی و تخصصی هلال‌احمر برای ورزشکاران ضروری است؛ چراکه حین تمرین یا مسابقات ممکن است دچار مشکلات و آسیب‌هایی شوند که این آموزش‌ها بتواند تا حد زیادی از صدمه‌های جدی و جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.»

او افزود: «تلاش می‌کنیم تا با آموزش‌های تخصصی امدادونجات و تشکیل گروه‌های منسجم از ورزشکاران داوطلب، بتوانیم از همکاری این افراد با جمعیت هلال‌احمر در حوادث کمک بگیریم. این آموزش‌ها متناسب با بحران‌ها و حوادثی مثل حوادث کوهستان، نجات غریق و تیم‌های تخصصی سیلاب و… ارایه می‌شود. علاوه بر این، در بحران‌هایی مثل شیوع کرونا شاهد فعالیت‌ و مشارکت بسیاری از ورزشکاران استان برای ضدعفونی‌کردن معابر و توزیع پک‌های بهداشتی و کمک به خانواده‌های نیازمند بودیم. با راه‌اندازی خانه هلال این فعالیت‌های جزیره‌ای تجمیع شده و سازمان‌یافته‌تر می‌شوند. ما معتقدیم حتی فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه هم نیاز به آموزش دارد و خانه‌های هلال می‌توانند در ارایه این آموزش‌ها موثر باشند.»

 

ورزشکاران پای کار آمدند

مسئول خانه هلال ورزشکاران کرمان اضافه کرد: «با توجه به نوپابودن این خانه درحال رایزنی با ورزشکاران صاحبنام استان هستیم. خوشبختانه نفس کار مورد توجه و اقبال ورزشکاران قرار گرفت که ازجمله این افراد می‌توان به پیمان نصیری قهرمان دو میدانی پارالمپیک، شورش دلپسند از قهرمانان و مربیان ملی شنای معلولان، مسعود سلطانی از خیرین ورزشی و مربیان خوشنام پرورش‌اندام، منصور صادقی قهرمان جهانی کیک بوکسینگ و همچنین شیما افشار و فاطمه خوزستانی از مربیان رزمی اشاره کرد.»

پورعسکری بیان کرد: «جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه درحوزه جوانان نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد. هرساله شاهد مسابقات متعدد ورزشی در سطح شهرستان، منطقه و کشوری هستیم، اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این دست فعالیت‌ها کمرنگ شده و امیدواریم این خانه هلال بستری باشد برای فعالیت بیشتر اعضای هلال‌احمر در زمینه‌های ورزشی. در راستای ترویج برنامه‌های ورزشی در بین اعضای هلال‌احمر تلاش می‌کنیم تا شرایط ورزش روستایی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی را برای اعضای هلال‌احمر کرمان فراهم کنیم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز