بازگشت به زندگی محکوم به قصاص نفس

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۰:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۱۴۶۸۶
بازگشت به زندگی محکوم به قصاص نفس
معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان کرمان گفت: یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان جیرفت با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان این شهرستان و با جلب رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی تقی زاده در تشریح این خبر با اشاره به اینکه محکوم این پرونده از سال 98 به دلیل قتل عمد با سلاح شکاری غیر مجاز به زندان شهرستان جیرفت  معرفی شده بود، افزود: حکم قصاص نفس این متهم پس از رسیدگی و سیر قضایی پرونده صادر شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا با پیگیری و اهتمام مستمر اعضای شورای زندان شهرستان جیرفت  جهت جلب رضایت اولیاء دم، سرانجام در خردادماه سال جاری، بحمدالله اولیا دم مقتوله که پدر و مادر وی بودند، رضایت قطعی خود را اعلام کردند و بلافاصله مراتب به مرجع قضایی مربوطه اعلام شد و پرونده پس از 2  سال منجر به سازش شد.

تقی زاده  در پایان از زحمات همه اعضای محترم شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان جیرفت تقدیر و قدردانی کرد و گفت : اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود  ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی تقدیر دارد.

نظر شما