وزیر جهاد کشاورزی:

مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۹:۴۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۷۶۰۲
مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه پارک‌های آبخیزداری به‌عنوان راهبردی کلیدی در منابع طبیعی کشور دنبال می‌شود و اقدامات کارشناسی برای پیشگیری و مهار خسارات ناشی از حوادث قهری در وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است.

به گزارش برنا از اراک ، کاظم خاوازی  در بدو سفر یک‌روزه به استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه اراک، افزود: مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد و اقدامات تخصصی آبخیزداری از جمله ایجاد پارک‌های آبخیزداری برای ۱۱ شهر در معرض سیل  پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد:  تجربه سیل شیراز و خساراتی که در منطقه دروازه قرآن این شهر برجای ماند یک هشدار جدی بود و این حوادث قهری باید با امور کارشناسی آبخیزداری کنترل شده و دیگر در سال‌های آتی نباید شاهد تکرار چنین مسایلی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگرچه کنترل سیلاب یکی از اهداف مهم در ایجاد پارک آبخیز است اما، این نوع سازه‌ها کاربری‌های متنوعی دارد که باید در توسعه شهرها به‌صورت بهینه از آن‌ها بهره‌گرفته شود و مردم باید با فواید این سازه‌ها آشنا شده و در عرصه مدیریت منابع آبی، صنعت گردشگری و کنترل حوادث قهری به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

خاوازی ادامه داد: پارک آبخیزداری ایجاد شده در دره گردشگری گردوی اراک نمونه خوبی از سازه‌های آبخیزداری است که امروز افتتاح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز