آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۴:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۴۵۶۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا  ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۳ مورد فوت جدید به ۷۸۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته از ۳۹۷ آزمایش انجام شده در استان ۱۳۸ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۳۸ مبتلای جدید به کرونا، ۲۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۱۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۵ مورد در بیرجند، ۹ مورد از زیرکوه، هشت مورد از درمیان، ۵ مورد از طبس، ۲۳ مورد از شهرستان قاینات، شهرستان‌های زیرکوه و طبس هرکدام ۱۱ مورد، ۹ مورد سربیشه، ۶ مورد از سرایان، ۵ مورد از درمیان، و دو مورد از نهبندان شناسایی شد.

شناسایی ۱۵۵ کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت ۶۹۵ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۵۵ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: هم اکنون ۲۵۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۲۳ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۴ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته 72 بیمار با علام تنفسی در بیمارستانهای استان پذیرش شدند که در همین مدت 66 بیمار شامل 25 بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستانها مرخص شدند.

وی گفت: در مجموع ۴۷ هزار و ۹۹۹ مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۷ هزار و ۵۴۶ مورد مثبت شد.

به گفته وی از ابتدا تا کنون هم، ۱۶ هزار و ۶۴۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

 

نظر شما