صومی در گفتگوی اختصاصی با برنا مطرح کرد:

کمبود کیت تشخیص کرونا صحت ندارد/ کیت های تشخیصی از ۱۵۰۰ مورد به ۲۰۰۰ مورد در روز می رسد/ مراجعه برای نمونه دهی کاهش یافته است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲۳
کمبود کیت تشخیص کرونا صحت ندارد/ کیت های تشخیصی از ۱۵۰۰ مورد به ۲۰۰۰ مورد در روز می رسد/ مراجعه برای نمونه دهی کاهش یافته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین کیت های تشخیصی کرونا نداریم گفت:در حال حاضر هیچ کمبودی در خصوص کیت های تشخیص کرونا در سطح استان آذربایجان شرقی وجود ندارد.

دکتر محمد حسین صومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ کیت تشخیصی در اختیار مراکز مورد نظر قرار می گیرد و نگاه ما این است که بتوانیم در روزهای آتی این تعداد را به دو هزار عدد برسانیم.

وی با اشاره به کاهش مراجعه برای نمونه دهی تست کرونا افزود: با توجه به این که تست های سریع نیز در سطح استان توزیع شده است و به اندازه کافی کیت های تشخیصی در استان موجود می باشد با وجود این مراجعه برای نمونه دهی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که از تمامی کسانی که دارای علامت باشند و یا سابقه مواجه با فرد دارای علامت را داشته باشند با تشخیص پزشک تست تشخیص کرونا گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با افزایش تشخیص بتوانیم مسیر کنترل بیماری را به صورت هدفمند طی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: افرادی که دارای علامت بیماری کرونا هستند می توانند با مراجعه به درمانگاه ای همچون اسدآبادی و کلینیک امام خمینی و مراکز ۱۶ ساعته از خدمات این مراکز در سطح استان بهره مند شود.

وی با اشاره به کاهش بیماران بستری کرونایی در سطح استان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند به کاهش همه‌گیری بیماری کرونا کمک کند اما فراموش نکنیم که اجتماعات تاثیر بسزایی در افزایش این بیماری دارد و مردم باید به جد از این موضوع پرهیز کنند.

 

نظر شما