استاندار آذربایجان شرقی:

تولیدکنندگان واقعی دلسوز کشور و مردم هستند/ تفکر اقتصاد مقاومتی جواب داده است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۸:۲۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۴۴۷۹
تولیدکنندگان واقعی دلسوز کشور و مردم هستند/ تفکر اقتصاد مقاومتی جواب داده است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان واقعی دلسوز کشور و مردم هستند، گفت: در تمام مدتی که در استان مسئولیت داشتم به همراه مدیران اجرایی تلاش کردیم تا موانع بخش تولید را رفع کنیم که نتیجه آن ارتقای شاخص‌های اقتصادی در شرایط سخت سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در چند سال اخیر شرایط سخت و دشواری را تجربه کردیم که حتی در اوایل انقلاب هم این شرایط وجود نداشت و در این شرایط سخت، تفکر اقتصاد مقاومتی جواب داده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این شرایط، شاخص‌های اقتصادی استان ارتقا یافته است، افزود: کاهش نرخ بیکاری و افزایش صادرات، سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای تولیدی دستاوردهایی است که در سایه همراهی دولت با بخش خصوصی به دست آمده است.

پورمحمدی اضافه کرد: در مدتی که در استان بودم تلاش کردم تا با همراهی مدیران اجرایی، موانع را از پیش پای بخش تولید رفع کنیم و هیچ موردی نبوده است که دستگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات صاحبان صنعت و تولید همراهی نکرده باشند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان واقعی که در 40 سال گذشته در این کشور ماندند و از اشتغال و تولید ثروت حمایت کردند انسان‌هایی دلسوز برای کشور و مردم هستند و باید قدر آنها را دانست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده، افزود: در همین شرایط سخت با همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی، حدود 100 واحد تولیدی هم به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: در همین شورای گفت‌وگو مصوب کردیم که بانک‌ها بدون مجوز کارگروه تسهیل، برای صدور اجراییه وثایق واحدهای تولیدی اقدام نکنند و هیچ مشکلی قبل از بررسی کمیته تخصصی این شورا تعزیراتی نشود.

پورمحمدی با بیان اینکه تولید یک کار تخصصی است، افزود: بخشی از مشکلات بخش تولید ناشی از ورود افراد نااهل به این بخش یا واگذاری‌های نادرست است و در مواردی که یک واحد تولیدی به خاطر شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل شده دست به دست هم داده‌ایم تا به تعطیلی کشیده نشود.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها، گفت: صدور اجراییه برای وثایق بانکی نه به نفع تولیدکننده است و نه به نفع بانک و باید تلاش کنیم که واحد تولیدی سرپا بماند.

وی درخصوص اعتراض اهالی صنعت و تولید به قانون جدید چک نیز گفت: این قانون برای حل برخی مشکلات تدوین شده است؛ اما وحی منزل نیست و باید نقاط ضعف آن بررسی و اصلاح شود.

پورمحمدی همچنین افزایش 300 درصدی نرخ گاز صنایع را غیرمتعارف خواند و گفت: آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی باید به تدریج اتفاق بیفتد؛ زیرا تبعات این افزایش قیمت در نهایت بر مصرف‌کننده داخلی وارد می‌شود و از طرفی امکان رقابت تولیدکنندگان در بازارهای جهانی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در همه موارد مربوط به بخش تولید باید نظر کارشناسی این بخش هم لحاظ شود و لازم است با همراهی و همکاری اتاق بازرگانی ایران پیشنهادی برای اصلاح این قیمت‌گذاری به دولت ارائه کنیم.

در این جلسه که تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در آن حضور داشتند، مسائل و مشکلات ناشی از افزایش بهای گاز صنایع، تبعات حذف ماده 11 دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری و راهکارهای برگرداندن واحدهای تملیک‌شده توسط بانک‌ها به صاحبان اصلی و مراتب اعتراض واحدهای تولیدی به مشکلات ایجادشده از اجرای قانون جدید چک بررسی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز