شستشوی مخازن آب شرب شهر خوی

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۲:۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۴۸۲۷
شستشوی مخازن آب شرب شهر خوی
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی : عملیات شستشو و گندزدایی مخازن ذخیره آب در شهر خوی انجام شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ابراهیم اصغرنژاد افزود: شهر خوی دارای 4 باب مخزن ذخیره آب با حجم 31 هزار مترمکعب است که آب شرب مورد نیاز شهروندان را تامین می کنند. 

وی خاطر نشان کرد : شستشوی مخازن با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی آب برای توزیع به شهروندان صورت گرفت و بر اساس برنامه زمان بندی شده مبنی بر توزیع آب سالم مطابق با استاندارد های جهانی بهداشت آب، تمام مراحل شستشو تحت نظارت دفتر کنترل کیفی و بهداشت آب و فاصلاب انجام شد. 

اصغرنژاد اظهار داشت: همچنین بیش از 92کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر خوی در سال جاری شستشو شد که این امر بیانگر عملکرد مطلوب شرکت آب و فاضلاب در این خصوص است. 

وی در خصوص مراحل شستشو مخازن آب نیز گفت: ابتدا مخازن به طور کامل از آب تخلیه و سپس عملیات خارج کردن رسوبات ته نشین شده با فشار آب شد و در نهایت دیواره ها و کف مخازن پس از شستشو توسط مواد گندزا با غلظت مناسب چند بار شستشو شد. 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بخش کنترل کیفی این شرکت 14 هزار و 731مورد کلرسنجی روزانه در شهر خوی انجام داده است. 

به گفته وی، مخازن تامین آب این شهر به صورت دوقلو بتنی ساخته شده است لذا شستشو و گندزدایی این مخازن بدون هیچگونه مواجه با قطعی آب انجام می شود.

لازم به توضیح است شستشوی کلیه مخازن شهر خوی با نظارت کارشناسان دانشکده علوم پزشکی خوی صورت گرفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز