حفرچاه فلمن برای رفع تنش آبی شهر خوی در کوتاه مدت

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۶:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۷۹۱۴
حفرچاه فلمن برای رفع تنش آبی شهر خوی در کوتاه مدت
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی از مطالعات و مکان یابی جهت حفر چاه فلمن برای رفع مشکل تنش آبی شهر خوی در کوتاه مدت خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی ، تقی پاشایی گفت : مطالعه و مکان یابی چاه فلمن در محدوده بستر رودخانه قطور و الند در دست اقدام است و محل شناسایی شده در جاده روستای وار جهت اخذ پروانه چاه پیگیری می شود.

وی به مشکل کمبود آب در شهر خوی اشاره کرد و تصریح کرد : به دلیل نبود سد و تامین آب پایدار در شهر خوی و جلوگیری ازر تنش آب در کوتاه مدت اقدام به حفره و تجهیز چاه فلمن اقدام خواهد شد.

پاشایی خاطرنشان کرد : حفر چاه فلمن مشکل تامین آب شرب شهر خوی را در بلند مدت تامین نخواهد کرد و باید تامین آب از طریق منابع پایدار صورت پذیرد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت گفت : این نوع چاه ها را در مکان های که لایه های آبی نزدیک به سطح زمین هستند احداث می کنند و این چاه ها این گونه اند که با قطر های زیاد و ارتفاع کم که بستگی به مقدار استفاده از این چاه ها دارد احداث می شود .

وی ادامه داد : یکی از دیواره های چاه را که مخالف جریان آب است با ارتفاع بیشتر می سازند به این دلیل که آّب داخل چاه انباشته شود در مقابل مسیر ورود آب و دور دیواره چاه فیتیله هایی قرار داده که آب از آن عبور میکند و تقریباً می توان گفت آب تصفیه می شود واین آب در وسط چاه جمع شده و به وسیله پمپ هایی ، آب به خارج از چاه منتقل می شود و در مواقعی که با کمبود آب مواجه می شویم یا به طور مستقیم از آن استفاده می کنیم .

پاشایی در پایان افزود : برای تامین طرح تامین آب شرب شهر خوی نیازز به اعتبارات کلان ملی دارد و با اعتبارات قطره چکانی قابل رفع نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز