رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

سیاست دستگاه قضایی کاهش ورودی و افزایش خروجی زندانهاست

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۸:۵۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۱۹۱۶
سیاست دستگاه قضایی کاهش ورودی  و افزایش خروجی زندانهاست
سیاست قوه قضاییه کاهش ورود به زندانها و افزایش خروج از آن می باشد، به این معنی که تلاش کنیم هم نرخ بزهکاری را کاهش دهیم و هم کمترین استفاده از مجازات حبس در محاکم داشته باشیم .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای دستگاههای نظارتی استان گفت : این شورا یک ظرفیت خوبی برای حمایت از مدیران و دستگاهاست که می تواند دست مدیران را در حل مشکلات آنها بگیرد.

وی ادامه داد نهادهای نظارتی که وظیفه اصلی آنها نظارت است از مشکلات آگاهی و اشرافیت خوبی به آنها دارند، لذا در حل آنها هم می توانند اثر گذار باشند.

عتباتی در ادامه به موضوع زندانهای استان که دستور اصلی جلسه بود پرداخت و گفت، سیاست ما کاهش ورود به زندانها و افزایش خروج از آن می باشد، به این معنی که تلاش کنیم هم نرخ بزهکاری را کاهش دهیم و هم کمترین استفاده از مجازات حبس در محاکم داشته باشیم و از ارفاقات و تاسیسات قانونی بهره بگیریم برای آزاد سازی زندانیان مستحق، خصوصا آنهایی که فاقد سابقه کیفری موثر هستند و از مجرمین خطرناک و شرور نیستند و امکان اصلاح و باز پروری آنها وجود دارد.

5b611d65-1700-4f3d-b9fd-68c450420946

در ادامه جلسه محمدی مدیر کل  زندانهای استان هم گزارشی از نیازمندیها و احتیاجات زندانهای استان ارائه و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد که اعضای جلسه به پس از تبادل نظر و بررسی دقیق موارد، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ نمودند. 

شایان ذکر است مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و ده ده جانی سرپرست سازمان بازرسی کل استان هم به بیان مطالبی فراخور موضوع جلسه ارائه نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز