حمیدی معاون تربیت بدنی و حوزه سلامت وزارت آموزش و پرورش

المپیاد دانش آموزی با هدف نشاط و مشارکت برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۷:۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۳۱۱۱۱
المپیاد دانش آموزی با هدف نشاط و مشارکت برگزار می شود
حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت : برای افزایش شور و نشاط بین دانش آموزان و مشارکت حداکثری آنان المپیادهای ورزشی با محوریت مدرسه در حال برگزاری است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و حوزه سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت : آموزش و پرورش با نگاه مدرسه محور و با پیش بینی بسته فعالیت برای افزایش فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی در مدارس کرده است.

وی افزود : مشارکت بیش از 5 میلیون دانش آموز در برگزاری و انجام مسابقات المپیاد درون مدرسه ای ، برگزاری ورزش صبح گاهی با پوشش کل دانش آموزان از 10 آبان ، افزایش ساعات درس تربیت بدنی از جمله برنامه های این معاونت برای دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی سازمان تصریح کرد : همچنین موضوع کانون های ورزشی با پیش بینی حداقل 8000 کانون ابلاغ شده و در تلاش برای تنظیم طرح مدرسه قهرمان برای اعزام مدرسه قهرمان برای مسابقات برون مرزی هستیم.

حمیدی گفت : 196 مدرسه تخصصی ورزش پیش بینی شده است که بجای 2 ساعت تربیت بدنی ، می توانند 6 ساعت این درس را در برنامه داشته باشند که با حمایت وزارت آموزش و پرورش و با افزایش نیروی انسانی میتوانیم این امر را محقق کنیم.

وی ادامه داد : در بخش سلامت نیز برنامه های توجه به امنیت غذایی ، رسیدگی به امور بوفه ها ، رسیدگی بیشتر به بهداشت محیط مدارس و همچنین ایجاد کمپین آموزش غذای سالم را دنبال می کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود : در حوزه پیش گیری سه کتاب مهارت های زندگی 1 و 2 در پایه های هفتم و هشتم و مطالعات اجتماعی در پایه ششم تدارک دیده شده است.

حمیدی اذعان کرد : برای ضمانت اجرایی و همچنین تحویل ورزشکاران حرفه ای با امضای موافقت نامه ای با وزارت ورزش و جوانان در بحث پرورش و استعدادیابی امضا کرده ایم که بتوانیم برای ورزش حرفه ای پشتوانه سازی کنیم که خوشبختانه آمار نشانگر اینست که تاکنون نه بصورت کامل ولی موفقیت آمیز بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز