کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۳:۲۷:۲۸
کد خبر: ۹۹۴۲۰۸
کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از  کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷  خبر داد و اظهار کرد: این آمار نشان دهنده کاهش علاقه جوانان به تشکیل زندگی مشترک بوده و باید در این خصوص مسولین چاره اندیشی کنند چرا که کشوری که درآن نرخ ازوداج کاهش یابد بی تردید اخلاقیات وارزش‌های انسانی هم به تدریج رو به زوال خواهد رفت مصداق بارز این موضوع فرهنگ غربی و انحطاط تاسف بار آن است، لذا هم مسولین وهم مردم باید نسبت به این امر بی تفاوت نباشند وتمامی موانع ومشکلات ازدواج جوانان را مرتفع نمایند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به جوانان هم توصیه کرد: اگر رهنمود‌ها و ارشادات دین مبین اسلام خصوصاً وعده الهی و نبوی به کسانی که ازدواج می‌کنند را سرلوحه خود قرار دهند خواهند دید که خداوند تمامی مشکلات آن‌ها را به لطف وکرم خود مرتفع خواهد نمود.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: برابر آمار اعلامی میزان طلاق در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بوده که این خبر خوشحال کننده‌ای است چرا که طلاق دارای اثرات و تبعات سوء فردی و اجتماعی است و نه تنها زوجین، بلکه فرزندان و جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

او افزود: برای اینکه ما جامعه‌ای سالم داشته باشیم نیازمند این هستیم که فرزندان ما که آینده سازان این مملکت هستند در خانواده‌ای سالم و پر مهر و به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعداد‌های آن‌ها شکوفا شود.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه کشمکش‌ها و درگیری‌های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می‌شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد گفت: یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است،توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای از هم نگسستن بنیان‌های خانواده را دو چندان می‌کند.

گروسی ادامه داد: همه مسئولین و نهاد‌های دست اندرکار این امر می‌بایست تمام تلاش خود را جهت حفظ بنیان‌های خانواده بکنند چرا که این امر خود روشی برای پیشگیری از جرایمی که در آینده می‌تواند توسط فرزندان طلاق صورت گیرد هست.

او با اشاره به اینکه طلاق تنها گسستن پیوند زناشویی نیست افزود: در بسیاری از مواقع این جدایی به صورت طلاق عاطفی است که مخربتر از جدایی زوجین است چرا که زوجین بدون هیچ دلبستگی و عطوفتی با یکدیگر زندگی سرد و بی روحی دارند. این نوع زندگی تاثیر منفی بر زوجین و فرزندان آن‌ها خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: علت عمده طلاق‌های صورت گرفته عدم مهارت‌های زوجین در ارتباط با یکدیگر و زندگی زناشویی می‌باشد. یکی از راه‌های پیشگیری از طلاق، آموزش مداوم مهارت‌های زندگی برای فرزندان می‌باشد و مسئولین آموزش و پرورش که بار اصلی تربیت فرزندان را به دوش می‌کشند می‌بایست این نکته مهم را مدنظر قرار دهند.

گروسی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر و راهکار‌ها و آموزش‌های لازم شاهد تشکیل خانواده‌ها و استحکام آن‌ها و در نتیجه افزایش ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز