یک ویروس‌شناس:

کرونا موج می‌گیرد/ ویروس آنفلوآنزا تغییر نداشته است

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۵:۴۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۴۸۶۲
کرونا موج می‌گیرد/ ویروس آنفلوآنزا تغییر نداشته است
طلعت مختاری آزاد درباره موج سوم کرونا گفت: شاید در روزهای آینده شاهد پیک ابتلا به کرونا باشیم. به احتمال زیاد روند مبتلایان به کرونا طی هفته آینده مشخص می‌شود. هرچند با بررسی میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا در کشور ملاحظه می کنیم که آمار افزایشی است

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فصل سرما با کرونا و موج آنفلوآنزا همراه است. همین امر می‌طلبد تا تمهیدات بهداشتی در اولویت قرار گیرد بدین ترتیب حتی‌الامکان بروز و تشدید بیماری‌ها را در کشور کاهش دهد.

تاکنون ویروس آنفلوآنزا تغییری نداشته است

طلعت مختاری آزاد، ویروس‌شناس و استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران  در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت:  در هر دوره سازمان بهداشت جهانی فرمول واکسن را  تهیه و در اختیار تمامی کشورها قرار می‌دهد.

 او افزود: این روزها مقوله‌ای تحت عنوان جهش ویروس آنفلوآنزا مطرح است که  ویروس جهش یافته معنا ندارد، چون سالی یکبار تریپل واکسن تهیه می‌شود. تاکنون ویروس آنفلوآنزا تغییری نداشته و در برخی مواقع تغییرات جزیی را نشان می‌دهد.

مختاری آزاد خاطر نشان کرد: طی سال جاری کره جنوبی فصل سرما را گذرانده و از همین واکسن آنفلوآنزا استفاده کرده است.بر اساس بررسی های انجام شده  امسال آنفلوآنزا در کره جنوبی  چندان فعال نبود و این واکسن تاثیر گذار بوده است.

آغاز پیک کرونا طی روزهای آینده

 او درباره موج سوم کرونا با توجه به مسافرت‌های اخیر هموطنان افزود: شاید در روزهای آینده شاهد پیک ابتلا به کرونا باشیم. به احتمال زیاد روند مبتلایان به کرونا طی هفته آینده مشخص می‌شود. هرچند با بررسی میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا در کشور ملاحظه می کنیم که آمار افزایشی است اما این افزایش در قالب موج سوم مورد بررسی قرار نمی‌‎گیرد، بلکه پیک کرونا را به دنبال خواهیم داشت.

 مختاری آزاد تاکید کرد: در فصل سرما تزریق واکسن آنفلوآنزا فقط برای گروه‌های حساس جامعه پیشنهاد می‌شود. در این شرایط تزریق این واکسن برای همگان پیشنهاد نمی‌شود، چون اغلب افراد با گروه‌های مختلف جامعه در ارتباط هستند و این امر توجیهی در تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست.

 به گفته او در این وضعیت افرادی همچون کادر درمان در معرض خطر هستند و باید واکسن تزریق کنند. این ویروس شناس با اشاره به گروه های در معرض خطر گفت: مبتلایان به ناراحتی‌های قلبی و ریوی، دیابت، مبتلایان به سرطان، زنان باردار  و ...  با ریسک بالا هستند و باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز