گزارش هفته؛

فصل سرما و چگونگی مقابله با کرونا و آنفلوآنزا

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۰۵:۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰۱
فصل سرما و چگونگی مقابله با کرونا  و آنفلوآنزا
دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا تهدید کننده تمامی افراد جامعه در فصل پاییز است که در این باره باید تمهیدات لازم برای مهار کرونا اندیشیده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آغاز فصل سرما با شیوع کرونا همراه شده است. این مسئله مشکلات متعدد را در جامعه به‌دنبال دارد. البته در شرایط کنونی ویروس کرونا با تغییراتی همراه نبوده، اما به‌دلیل مسافرت‌ها در تعطیلات محرم شاهد افزایش پیک کرونا هستیم. از سوی دیگر با آغاز فصل سرما بیم ابتلا به آنفلوآنزا نیز مزید برعلت شده است و هر ساله در 6 ماهه دوم سال برای گروه‌های در معرض خطر، واکسن آنفلوآنزا تجویز می‌شود.

باید از تجمع در یک محیط پرهیز کرد

مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره تاثیر فصل سرما به افزایش مبتلایان به کرونا به خبرنگار برنا گفت: در فصل سرما معمولا افراد در یک جمع نشسته و همین مقوله باعث تشدید مبتلایان به کرونا می‌شود. در این شرایط باید از تجمع در یک محیط پرهیز کرد. همچنین تهویه هوای خانه به شکل مناسب انجام شود.

او درباره تغذیه در فصل سرما تاکید کرد: ویتامین سی در مقادیر فراوان به اندازه مختصر میزان بیماری را کاهش می‌دهد، اما رعایت مسائل بهداشتی از مصرف ویتامین‌ها در مصونیت برابر کرونا و آنفلوآنزا موثرتر است.

کم و کیف توزیع واکسن آنفلوآنزا در کشور

سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره آخرین مراحل توزیع واکسن آنفلوآنزا به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: از اوایل مهر توزیع واکسن آنفلوآنزا انجام می‌شود.

محمدی تاکید کرد: در فاز نخست واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 6 سال و افراد بالای 65 سال تزریق می‌شود. البته فاز دوم تزریق واکسن با توجه به شرایط اعلام می‌شود.

او درباره هزینه تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: هزینه تزریق این واکسن برای گروه‌های حساس جامعه رایگان است. این واکسن قرار است با قیمت 42 هزار و 500 تومان به فروش برسد.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های حساس جامعه رایگان است

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: باید توجه داشت افرادی که واکسن می‌زنند ۱۰۰درصد ایمن نیستند و ممکن است تا ۴۰ درصد به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شوند، توصیه می‌شود افرادی که در معرض خطر هستند و در گروه‌های آسیب پذیر هستند مادران باردار، افراد مبتلا به سرطان، افراد مبتلا به بیماری تنفسی مزمن، افراد دیالزی و پیوندی و افراد بالای ۶۵ سال تزریق واکسن آنفلوآنزا انجام دهند.

او افزود: برای تمام مادران باردار واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود و مادران باردار می‌توانند واکسن را از پایگاه‌های سلامت دریافت کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز