اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۹:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲۰
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

سیر تا پیاز علل افزایش خودکشی میان نوجوانان؛

معاون امور جوانان:خودکشی در کشور روند صعودی و سن پایین به خود گرفته/ رئیس انجمن مددکاران: خودکشی بین نوجوانان ایرانی همیشه بوده فقط منتشر نمی‌شده/ رفتارشناس: زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند

آمارهای رسمی و اخباری که از گوشه و کنار فضای مجازی می‌شنویم خبر از افزایش نگران‌کننده میزان خودکشی در میان نوجوانان می‌دهند اما دلایل این خودکی ها و راه حل مقابله با آن چیست؟

رئیس انجمن متخصصان بیهوشی مطرح کرد:

بالا بودن میزان مرگ متخصصان بی‌هوشی بر اثر کرونا/ شمار مبتلایان کرونا بیش از رقم اعلام شده است/ تست‌های کرونا خطا دارد/ وسواس در تهیه دارو بیهوشی

علیرضا سلیمی از میزان بسیار بالای ابتلای متخصصان بی‌هوشی به کرونا خبر داد و گفت: تا کنون ۱۳ نفر از متخصصان بی‌هوشی شهید شده‌اند.

گزارش برنا درباره کم و کیف آزمون استخدامی شهرداری؛

اعلام نتایج و شکایت در خصوص آزمون استخدامی شهرداری تهران چگونه است؟

آزمون استخدامی شهرداری در حالی برگزار شده که برخی شائبه ها به میان آمده اما ماجرا از چه قرار است؟

رئیس شورای عالی استان‌ها:

آرای شوراها به راحتی در دیوان عدالت شکسته می‌شود

علیرضا احمدی گفت: یکی از گلایه های اعضای شوراها این بود که اعلام می شد آرای شوراها به راحتی در دیوان عدالت شکسته می شود که این موضوع دو جهت داشت که یکی از دلایل آن نبود نماینده ای از سوی شوراها در شعب دیوان عدالت اداری بود.

رئیس دیوان عدالت اداری:

هیچ اراده ای برای حل و فصل کمیسیون ماده 100 نیست

حجت الاسلام بهرامی گفت: بیش از 250 هزار حکم تخریب در کشور داریم که هنوز اجرا نشده است. باید پرسید چرا موضوعات مرتبط با کمیسیون ماده صد در طول چهل سال گذشته هیچ اراده ای برای حل و فصلش نبوده است و این همه مردم با مشکل مواجه نباشند.

وزیر بهداشت خبر داد؛

منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با موافقت روحانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در ایام تعطیلی پیش ر‌و منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهور با این درخواست موافقت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی که اخیرا یک مورد از نمایندگان مجلس به همین دلیل دچار مشکل شد، گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

کرونا همچنان می‌تازد؛ مرگ 279 بیمار کرونایی دیگر

سیما السادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 23مهر 1399و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،4هزار و 830بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شدند.

رییس سازمان بهزیستی کشور:

بیشترین نابینایان ارثی در آذربایجان غربی و خراسان جنوبی هستند/ 120 هزار خانواده دارای نابینا مستمری دریافت می‌کنند/سال گذشته بیش از 3 میلیون کودک غربالگری بینایی شدند

وحید قبادی دانا گفت: از میان هر ۳۵۰۰ ‌‎ ‎تا ۴ هزار نفر یک نفر دچار نابینایی ارثی است که بیشترین تعداد را در آذربایجان غربی و خراسان جنوبی شاهد هستیم.

وزیر آموزش و پرورش:

امسال ۸۴۰ نفر از معلولان در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

محسن حاجی میرزایی گفت: ما امسال ۲۸ هزار نفر استخدام داریم که طی این آمار ظرفیتی هم بالغ بر ۸۴۰ نفر برای گروه معلولان در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شوراهای شهر و روستا باید برنامه ریزی فرهنگی را در اولویت قرار دهند

سید عباس صالحی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی فرهنگی از سوی شوراها گفت: فرهنگ باید در کانون توسعه و توجه قرار بگیرد از این رو ضرورت داشتن یک برنامه ریزی فرهنگی از روستا تا کلانشهر احساس می شود.

رئیس سابق مرکز پژوهشی کاشان‌ شناسی:

تخریب آثار تاریخی ثبت شده در کاشان/ساخت پارکینگ در کنار دو اثر تاریخی/ تخریب بنای دوران صفوی توسط شهرداری/ نمی خواهند تخریب ها رسانه ای شود

محمد مشهدی گفت: امروز آثار ثبت شده ملی وضعیت مناسبی ندارند چه برسد به آن هایی که هنوز کاوش نشده اند. بارها شاهد بوده ایم که شهروندان و یا شهرداری به این آثار تجاوز کرده اند. همواره در راستای ساخت و سازها شاهد بوده ایم که بخش هایی از آثار تاریخی تخریب شده است که غالبا نیز قدمت تاریخی زیادی داشته اند.

معاون دادستان تهران:

دسترسی به موادمخدر در پایتخت طی سال 99 سریع تر شده است/ مشاهده مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان متوسطه اول/مدت زمان دسترسی به موادمخدر 15 دقیقه است

مهدی مهرانگیز گفت: متوسط سنی مصرف کنندگان موادمخدر در تهران پر فراز و نشیب است اما این خطر احساس می شود که متوسط سن مصرف کنندگان موادمخدر در تهران کم تر شود به این علت که مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه اول نیز مشاهده می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

رعایت معیشت فعالان گردشگری در سیاست‌های مرتبط با اجزای بسته سفر

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با رییس سازمان هواپیمایی کشوریبا در نظر گرفتن بحران انتشار ویروس کرونا و خسارت‌های وارده درصنعت گردشگری کشور، بر رعایت وضعیت معیشت فعالان گردشگری در تصمیمات و سیاست‌های مرتبط با اجزای بسته سفر ، تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز