معاون دادستان کل کشور خبر داد:

گردش مالی موادمخدر در ایران بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان /قیمت موادمخدر ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۵:۴۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۸۰۵۲
گردش مالی موادمخدر در ایران بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان /قیمت موادمخدر ۲۰۰ درصد افزایش داشته است
سعید عمرانی گفت: طبق برآوردی که شده است گردش مالی موادمخدر در ایران از 1000 میلیارد تومان نیز فراتر می رود.

به گزارش برنا؛ موادمخدر در ایران همچنان یکی از معضلات جدی است و به قدری این مقوله وسیع شده است که هر از گاهی خبر درگیری مسلحانه کاروان های قاچاق موادمخدر با عوامل انتظامی و امنیتی به صدر اخبار می رود. ماده ای خانمان سوز که فقط در پایتخت کشورمان نزدیک به 360 هزار نفر را گرفتار کرده است و خانواده های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. جرمی که امروز در کشورمان جنبه بین المللی پیدا کرده است.

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: در خصوص تشدید مجدد جرائم حوزه موادمخدر باید یک آسیب شناسی جدی صورت گیرد. باید توجه شود زمانی که مجازات اعدام برای موادمخدر وضع می شده است وضعیت بهتری در کشور بوده است یا امروز که وجود ندارد.

او افزود: ما حرف برای گفتن در این زمینه زیاد داریم. قانون جدیدی در دستور کار است و در حال جمع بندی است تا در این حوزه اقداماتی انجام شود. ما امروز به دنبال این هستیم که به سمتی حرکت کنیم تا انگیزه قاچاقچی که در اغلب موارد مال اندوزی است را هدف قرار دهیم.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: لایحه ای در این راستا تهیه شده است و از طریق قانونی این اقدام را پس از تصویب مجلس انجام خواهیم داد و ما از مجلس می خواهیم که این طرح را تا قبل از سال 1400 تصویب کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز چرخش مالی موادمخدر در کشور به قدری زیاد شده است که نمی توان رقم دقیقی از آن را اعلام کرد. در برآوردی که داشتیم در یکی از شهرهای 500 هزار نفری کشورمان که بحث موادمخدر در آن محل شایع است، به صورت ماهانه، 300 میلیارد تومان موادمخدر در این شهر چرخش مالی داشته است.

عمرانی ادامه داد: در جهان پس از نفت و اسلحه، قاچاق موادمخدر پر سودترین تجارت است و بیشترین چرخش مالی را دارد. باید توجه داشت که چرخش های مالی هنگفت امروز در عرصه بین المللی رقم می خورد و کمتر در داخل کشور است. 

او افزود: آنچه که بیشتر در داخل کشور جریان دارد، تراکنش مالی خرده فروشان است. در این روزها شاهد هستیم که به واسطه تلاش های انجام شده قیمت موادمخدر در کشور 200 درصد افزایش یافته است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پایان گفت: طبق برآوردی که شده است گردش مالی موادمخدر در ایران از 1000 میلیارد تومان نیز فراتر می رود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز