داروهای تحت پوشش بیماران کرونایی کدام است؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۲:۴۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۲۱۹۱
داروهای تحت پوشش بیماران کرونایی کدام است؟
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپایی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش برنا؛ مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش داروها و خدمات بیمه شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل های تدوین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

او افزود: این دستور العمل از ابتدای شیوع این بیماری، بروز رسانی شده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بر همین اساس و به موجب ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نسخه هشتم راهنمای تشخیص و درمان کووید -19 ، داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارند .

او اظهار کرد: این داروها پیش از این نیز در فهرست تعهدات سازمان قرار داشته اند که به موجب این ابلاغیه، برای درمان کووید 19 نیز پذیرش و پرداخت می شود.

رضایی تاکید کرد: همچنین از تاریخ ۲۵ آبان سال جاری، به موجب ابلاغیه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، جهت درمان کووید 19 مبتنی بر پروتکل های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: سایر داروهای مورد استفاده اعم از داروهای مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، داروهای ضد انعقاد و آنتی بیوتیک بر اساس فهرست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز