وزیر بهداشت:

کشورمان روزهای کم التهاب را طی می کند/ هیچ نقطه قرمزی در کشور نداریم/ رد پایی از ویروس جهش یافته کرونا در کشور مشاهده نشده است/واکسن کرونا را از کشورهای معتبر خریداری می کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۳:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۸۵۱۲
کشورمان روزهای کم التهاب را طی می کند/ هیچ نقطه قرمزی در کشور نداریم/ رد پایی از ویروس جهش یافته کرونا در کشور مشاهده نشده است/واکسن کرونا را از کشورهای معتبر خریداری می کنیم
وزیر بهداشت و درمان گفت: تا این لحظه ویروس‌شناسان کشور ما ردپایی از ویروس جهش یافته انگلیسی را کشف نکرده اند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت واکسن کرونا در شبکه خبر گفت: هفته گذشته باز هم جهان روزهای پر التهابی را سپری کرد. ضمن ابراز تاسف برای مرگ و میرهای گسترده در جهان باید به این نکته اشاره کرد که  کشور ما روزهای کم التهابی را طی  می کند.

او افزود: در کشور ما میزان  مرگ و میر ها کاهش یافته است. بسته به مداخلات مرحله ای در اجرای طرح، منحنی روند کرونا در کشور نزولی بوده  و در این ایام میزان بستری، ابتلا و مرگ و میر کاهش داشته است.

وزیر بهداشت گفت: از  1،11، 18 و 22 آذر در نقشه شاهد نقاط قرمز بودیم. از 160 نقشه قرمز در کشور به صفر و نقاط نارنجی به 204 و نقاط زرد به 243 نقطه رسیده است.

 به گفته او شهرهای کرد کوه،آمل،گلوگاه و  بافق به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها، شرایط پر التهابی را تجربه کردند. هر لحظه ممکن است به دلیل عدم رعایت پروتکل ها به وضعیت قرمز بازگردیم. از مردم سپاس گزارم که پروتکل های شب یلدا را پذیرفته، البته برخی هم پروتکل ها را شکستند.

 نمکی ادامه داد: امروز مرزهای ما کمترین میزان  مبتلا و مرگ و میر کرونا را دارند.

او افزود: دولت انگلیس با تاخیر ویروس جهش یافته را اعلام کرده است. امروز این ویروس توانایی و قابلیت سرایت بیشتر و بیماری‌زایی بالاتری را در خود دارد. این ویروس توانایی نفوذ و بیماری های زایی بیشتری دارد.

نمکی تاکید کرد: بلافاصله مرزهای هوایی بر روی کشور انگلیس بسته شده است. افراد وارد شده از انگلیس در روزهای گذشته بررسی شده  و تا امروز ردپایی از این ویروس در کشور پیدا نکردیم. اگر برخی از پزشکان بر این باورند که این پیک گذشته از نوع ویروس جهش یافته در کشور ما است، باید تاکید کرد که  تاکنون  ویروس شناسان ما چنین ویروسی را گزارش نکرده اند.

وزیر بهداشت و درمان گفت: تا این لحظه ویروس‌شناسان چنین  ویروسی را کشف نکرده اند. برای کل مسافران از کشورهای اروپایی  علاوه بر تست منفی در فرودگاه، با هم تست گرفته می شود.

به گفته او مردم باید اخبار واکسن را از وزیر بهداشت بشنوند. داروهای ضد ویروس را از هر جای دنیا برای مردم تهیه کرده و  هرگز نگذاشتیم داروی مورد نیاز مردم با کمبود همراه باشد.

نمکی افزود: بهترین و مطمئن ترین منابع تولیدی واکسن دنیا را خریداری می کنیم. هیچ یک از نقاط دنیا واکسنی را تایید نکرده است. واکسن خریداری شده  برای گروه های آسیب پذیری تزریق می شود .

او درباره واکسن کرونای تولید داخل تاکید کرد:  این هفته اولین گروه برای تست بالینی انتخاب می شوند و گزارشات را به مردم خواهیم داد. امید است با همدلی و رفافت بتوان این راه را مناسب‌تر طی کرد.

 

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز